“سیدعباس عراقچی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: نشست صبح ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت بعد از سه ساعت و نیم برای نماز و ناهار متوقف شد.
وی افزود: ساعت ۳ بعداز ظهر به وقت ژنو این نشست بار دیگر از سر گرفته می‌شود.
همچنین در حاشیه این مذاکرات نیز جلسه فنی و کارشناسی به ریاست حمید بعید‌ی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و رئیس هیئت کارشناسی ایران و کارشناسان آمریکایی برگزار شد.
شایان ذکر است؛ تیم مذاکره کننده ایران و آمریکا به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران، ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا و با حضور هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت ۱۴ دیروز (دوشنبه) به وقت ژنو (۱۶:۳۰ به وقت تهران) بر سر میز مذاکره به گفتگو نشستند که پنج ساعت به طول انجامید و قرار شد این گفتگوها امروز نیز ادامه یابد.
پیش از این سید عباس عراقچی معاون حقوقی وزارت خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران از برگزاری مذاکرات دوجانبه با فرانسه و آلمان درباره مذاکرات هسته‌ای خبر داد و گفت: مذاکرات دوجانبه ایران و فرانسه روز چهارشنبه در ژنو با حضور آقای “نیکولاس دوریویر” نماینده جدید فرانسه در مذاکرات ایران و ۱+۵ که جانشین ژاک اودیور شده است، انجام می‌پذیرد.
وی همچنین به مذاکرات دوجانبه با آلمان اشاره کرد و گفت: آقای لوکاس نماینده آلمان در مذاکرات ۱+۵ که برای یک سمینار در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت امور خارجه به تهران سفر می‌کند با همتایان خود در تیم هسته‌ای کشورمان مذاکره خواهد داشت.
گفتنی است؛ پس از این گفتگوها تیم ایرانی در سفر به رم با نمایندگان روسیه در مذاکرات ۱+۵ دیدار می‌کند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات