ونزوئلا با تولید ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار بشکه در روز هم اکنون پس از عربستان، عراق، کویت، امارات و ایران در رده ششم تولید کنندگان نفت اوپک قرار دارد.
به گزارش شانا، ونزوئلا با دارا بودن ۹۹ میلیارد بشکه ذخایر نفتی اثبات شده موقعیت ممتازی در زمینه انرژی در دنیا دارد. صنعت نفت، رکن اصلی اقتصاد ونزوئلا است و بیشتر از سه چهارم درآمد صادرات این کشور (حدود نیمی از درآمد کل دولت و حدود یک سوم تولید ناخالص ملی) را نفت تشکیل می دهد.
این کشور یکی از اعضای اصلی پایه گذار اوپک است. هم اکنون شرکتهای کونگو، اکسون موبیل، توتال، فیلیپس، شورون تکزاکو در بخش نفت ونزوئلا سرمایه گذاری کرده و در حال فعالیت هستند. ایالات متحده کانادا، آلمان و اسپانیا از مشتریان اصلی نفت ونزوئلا هستند.
رافائل رامیرز، وزیر نفت ونزوئلا چندی پیش از پرداخت وام ۲ میلیارد دلاری توسط شرکت شورون به این کشور برای افزایش تولید نفت این کشور خبر داده و گفته بود: شرکت شورون برای افزایش تولید نفت در یک طرح مشترک با شرکت ملی نفت ونزوئلا، دو میلیارد دلار به این شرکت وام می دهد.
رافائل رامیرز در نشست ۱۶۴ اوپک اعلام کرده بود: میان وزیران نفت اوپک برای تثبیت سقف تولید روزانه ۳۰ میلیون بشکه اجماع وجود دارد.
به گزارش شانا، اجلاس ۱۶۵  اوپک قرار است فردا چهارشنبه (۲۱ خرداد) با حضور وزیران نفت کشورهای عضو اوپک تشکیل شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات