چینی ها با ۲ میلیارد یورو، تامین مالی مجتمع پتروشیمی بوشهر راتقبل می کنند.
به گزارش شانا روند گشایش فاینانس طرحهای پتروشیمی همچنان ادامه دارد و این بار پتروشیمی بوشهر از تامین مالی چینی ها استفاده خواهد کرد.
برپایه اعلام شرکت سرمایه گذاری ساتا در جریان مذاکرات اخیر میان مقامات شرکت چینی “Catic” با مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری ساتا و مجتمع پتروشیمی بوشهر در پکن، چگونگی عملیاتی شدن این فاینانس و جزئیات آن مورد مذاکره قرار گرفته است.
میزان این فاینانس مجتمع در دست ساخت پتروشیمی بوشهر بالغ بر ۱۵ میلیارد یوان چین (معادل دو میلیارد یورو) اعلام شده و پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ، فاینانس عملیات فاز دو اجرای این پروژه پتروشیمی بزودی آغاز شود.
واحدهای فرآیندی پتروشیمی بوشهر متشکل از ۸ واحد بوده که با دریافت گاز ترش و شیرین سازی تا مرحله تولید اتان و متانول به عنوان محصولات واسطه و سپس تولید گلایکول ها و پلی اتیلن، اسید استیک و ونیل استات منومر زنجیره تولید رادر چهارمرحله طی می کند.
همه مراحل احداث این مجتمع پتروشیمیایی با بهره گیری از دانش فنی داخلی و توسط مشاوران، مهندسان، پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می شود.
در حال حاضر عملیات احداث واحدهای شیرین سازی، استحصال اتان و متانول و خرید تجهیزات ثابت و دوار واحدهای شیرین سازی، استحصال اتان و متانول در حال پیگیری و اجراست.
این گزارش می افزاید: برنامه طبق زمان بندی تعریف شده پیش می رود و بر این اساس فاز یکم این طرح پتروشیمی تا دو سال آینده و فاز دوم آن تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات