پالایشگاه اصفهان با آغاز تولید انبوه کاتالیست بنزین یورو ۴ در کشور، در آینده نزدیک بنزین با استاندارد یورو ۴ تولید می کند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا به عقد قرارداد تولید کاتالیست بنزین یورو ۴ در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: تولید این کاتالیست از سوی یک شرکت زیرمجموعه صنایع پتروشیمی قبلا بصورت پایلوت انجام و مورد تائید قرار گرفته است.
سعید محجوبی با اشاره به اینکه این هفته تولید انبوه کاتالیست بنزین یورو ۴ در کشور آغاز می شود، گفت: امیدواریم طبق برنامه تولید انجام و در راکتورهای پالایشگاه اصفهان بارگیری شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت پالایش نفت اصفهان روزانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون لیتر بنزین تولید می کند، اضافه کرد: پس از بارگیری این کاتالیست و تکمیل طرح در اواخر شهریورماه، کل تولید بنزین این شرکت به یورو ۴ تبدیل خواهد شد.
به گزارش شانا، هفته گذشته با هدف بی نیازی از واردات و تکیه بر توان ساخت داخل، برای نخستین بار در ایران خط تولید کاتالیستهای حاوی فلزات گرانبها برای تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ با همکاری شرکت اسپک، در شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا بطور رسمی افتتاح شد.
با راه اندازی این خط تولید، ۸ کاتالیست مورد نیاز صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور تولید می شودکه می تواند ایران را در زمره دارندگان این دانش فنی مهم و استراتژیک قرار دهد.
محصولات این کارخانه در مجتمعهای پتروشیمی بندرامام، نوری و بوعلی سینا و  همه پالایشگاههای کشور کاربرد دارد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات