به گزارش خبرنگار شاناT دومین روز از همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران امروز یکشنبه (۱۸ خرداد) با نشست تخصصی تامین مالی طرحها و سرمایه گذاری آغاز به کار کرد.
در ابتدای این نشست تخصصی، مدیرعامل بانک ملت در سخنانی از آمادگی این بانک برای مشارکت در طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: بانک ملت به عنوان دومین بانک بزرگ ایران برای همکاری در طرحهای توسعه ای صنعت نفت ایران به ویژه در بخش پتروشیمی آمادگی کامل دارد.
ساروخانی افزود: ایران با توجه به دارا بودن ذخایر گسترده نفت و گاز، آینده ای روشن و چشم اندازی موفق خواهد داشت و می توان با تامین مالی طرحهای توسعه ای در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اقتصاد ایران را متحول کرد.
وی ادامه داد: تا سال ۲۰۳۵ سهم نفت در تامین منابع انرژی جهان به ۳۶ در صد و سهم گاز به ۲۹٫۹ درصد خواهد رسید و این آمار نشان از اهمیت سرمایه گذاری در بخش انرژی دارد.
مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: سهم اوپک در تامین نفت جهان تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید و با توجه به این که کشورهای عضو این سازمان ۸۱ درصد از ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارند، سرمایه گذاریهای جدید در این بخش اجتناب ناپذیر است.
ساروخانی گفت: در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته است و نهادهای مالی باید از توسعه این صنعت با توجه به ارزش افزوده بالا حمایت کنند.
وی افزود: در ایران تا چشم انداز افق ۱۴۰۴ باید در مجموعه صنعت نفت ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود که ۷۴٫۵ میلیارد دلار آن در بخش پتروشیمی است.
ساروخانی با بیان این که بانک ملت تجربه خوبی از مشارکت در طرحهای توسعه ای بخشهای مختلف صنعت نفت ایران دارد گفت: آماده هرگونه همکاری و تعامل برای مشارکت و سرمایه گذاری هستیم.
وی اظهار کرد: تشکیل صندوق انرژی در بانک ملت حرکت بزرگی برای افزایش مشارکت این بانک در توسعه صنعت نفت ایران است و تجربه ای موفق به شمار می رود.
ساروخانی ادامه داد: آماده تداوم و گسترش همکاری ها هستیم و در این مسیر صندوقی جدید برای سرمایه گذاری با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و چند سازمان دیگر به زودی تشکیل خواهد شد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات