گازپروم نفت: یکشنبه 08 ژوئن 2014

به گزارش خبرگزاریایتارتاس از مسکو، الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت، بازوی نفتی شرکت دولتی گازپروم روسیه جمعه (۱۶ خرداد) اعلام کرد: این شرکت قصد دارد عرضه نفت از میدان البدره عراق را در اواخر ماه ژوئن یا اوایل ماه اوت آغاز کند.
تولید برنامه ریزی شده روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت ظرف مدت سه ماه و در زمان اتمام آزمایشها روی یک سیستم فراورش نفت خام  انجام خواهد شد.
این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ میلادی تولید نفت از میدان البدره را به اوج ۱۷۰ هزار بشکه در روز یا سالانه ۸٫۵ میلیون بشکه برساند و پس از آن نیز این مقدار تولید را برای هفت سال ثابت نگه دارد.
فاز نخست تاسیسات مرکزی تولیدی با مقدار تولید روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت خام روی این میدان احداث و نصب شده است.
دیوکوف گفت: همه نفت میدان البدره صادر خواهد شد و سهم شرکت گازپروم نفت از این صادرات معادل سهم آن در این میدان خواهد بود.
کنسرسیومی متشکل از شرکتهای گازپروم، شرکت دولتی نفت ترکیه (پی.تی.ای.او) و شرکت گاز کره جنوبی (کوگاز) در دور دوم مناقصه های نفتی عراق در سال ٢٠٠٩ موفق به دریافت حق امتیاز توسعه میدان نفتی بدره شدند.
شرکت گازپروم روسیه ٤٠ درصد، کوگاز ٣٠ درصد، پتروناس مالزی ٢٠ درصد و تی.پی.ای.او ترکیه ١٠ درصد از سهام پروژه توسعه این میدان نفتی را در اختیار دارند.
این کنسرسیوم به ازای تولید هر بشکه نفت خام از میدان بدره، پنج دلار و ٥٠ سنت پاداش دریافت می کند و هدف تولید خود را برای برداشت از این میدان ١٧٠ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.
میدان نفتی بدره در شهر کات، مرکز استان واسط و در ١٨٠ کیلومتری جنوب شرقی بغداد واقع و ذخایر آن سه میلیارد بشکه برآورد شده است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات