به گزارش شانا، این مانور با هدف شناخت نقاط قوت و ضعف در رویارویی با شرایط اضطرار، همچنین اطفاء حریق و زلزله انجام شد.
در این مانور علاوه بر بخشهای عملیاتی و نظارتی (روسای واحدهای کنترل و نظارت، حراست)شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان،مسئولان واحدهای اچ اس یی شرکتهای ملی پخش فرآورده های نفتی مناطق همدان، کرمانشاه نیز حضور داشتند.
هلال احمر، نیروی انتظامی، آتش نشانی شهر سنندج، واحد ایمنی فرودوگاه سنندج، همچنین لشکر ۲۸ پیاده کردستان، پدافند غیر عامل استان، دبیر کارگروه انرژی، ستاد مدیریت بحران و ستاد حوادث غیر مترقبه استان کردستان، دیگر شرکت کنندگان در مانور اخیر بودند.
اعلام وقوع زلزله با به صدا در آوردن آژیر خطر، انتقال افراد به پناهگاه، آوار برداری و کمک به حادثه دیدگان،همچنین اعلام آتش سوزی نمادین یک دستگاه نفتکش در انبار نفت سنندج، اطفاء آتش و جلوگیری از گسترش آتش سوزی در انبار به کمک نیروهای امدادی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی، بخشهایی از سناریوی تعریف شده برای اجرا در این مانور بود.
کنترل و اطفاء حریق ناشی از وقوع زلزله در یکی از مخازن نفتی نیز بخش دیگری از سناریوی تعریف شده بود در این مانور بود.
در این بخش از مانور که با مشارکت نیروهای ایمنی و آتش نشانی انبار نفت سنندج، واحد ایمنی فرودگاه سنندج و آتش نشانی سنندج انجام شد، آتش مخزن نفت انبار نفت سنندج خاموش و با خنک کردن آن از گسترش آتش به دیگر مخازن نیز جلوگیری شد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات