یک شرکت پاکستانی ساخت پایانه دریافت ال ان جی در بندر قاسم پاکستان را آغاز کرده است.
به گزارش روزنامه بیزنس ریکوردر، به گفته مقامهای ارشد دولتی پاکستان، شرکت یی تی پی ال (The Elengy Terminal Pakistan Limited ) ساخت یک پایانه ال ان جی در بندر قاسم شهر کراچی که ظرفیت اولیه دریافت حدود ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در روز ال ان جی را خواهد داشت، آغاز کرده است.
پاکستان قصد دارد گفتگوها با قطر را برای نهایی سازی طرحهای واردات سالانه ۳٫۵ میلیون تن ال ان جی آغاز کند.
این مقامها اعلام کردند: این تصمیم، دولت پاکستان را قادر به صرفه جویی سالانه حدود ۶۰ میلیارد روپیه در واردات نفت و کاهش بحران انرژی در این کشور می کند.
به گفته آنها، یک قرارداد ۱۵ ساله با هزینه هاو تعرفه های ارائه خدمات ۰٫۶۶ دلار برای هر یک میلیون بی تی یو گاز به شرکت پاکستانی یادشده واگذار شد.
براساس این توافق، شرکت یی تی پی ال به دنبال دریافت مجوز ساخت این پایانه، ۱۱ ماه برای احداث آن وقت دارد.
در فاز دوم ساخت، ظرفیت دریافت ال ان جی این پایانه دوبرابر و به ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز می رسد.
این مقامها گفتند: شرکت یی تی پی ال این پایانه را ظرف ۸ تا ۹ ماه تکمیل خواهد کرد و بنابراین نخستین محموله وارداتی آن تا پیش از پایان ماه فوریه ۲۰۱۵ امکان ندارد.
پاکستان و قطر در ماه فوریه ۲۰۱۲ یادداشت تفاهمی برای واردات ال ان جی امضا کردند اما پیشرفت گفتگوها به دلیل اختلاف درباره قیمت گاز کند شد.
پاکستان با ساخت پایانه های ال ان جی می تواند از دیگر کشورها از جمله عمان، آمریکا، استرالیا و کشورهای آفریقایی مانند تانزانیا گاز دریافت کند اما قطر به دلیل مجاورت و نزدیکی به پاکستان و ارزان تر بودن هزینه ترانزیت گاز می تواند بهترین گزینه باشد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات