اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های مجمع مجالس آسیایی، کمیته دائمی اقتصادی از یکم تا پنجم ژوئن با موضوع حوزه یکپارچه انرژی در آسیا در اندونزی تشکیل جلسه داد و نهایتا در بیانیه پایانی پیشنهاد ایران برای تشکیل شورای گفت‌وگوی انرژی مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس این مصوبه، اعضای شورای گفت‌وگوی انرژی شامل ایران، عربستان، ترکیه، چین و روسیه خواهند بود و در ادامه سایر اعضا نیز می‌توانند به این شورا بپیوندند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب توافقنامه‌ای در بخش مالی این کمیته نیز اظهار کرد: همچنین پیشنهاد ایران برای بهره‌گیری از سیاست‌های پولی دوجانبه برای تقویت پول رسمی کشورها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این موضوع در جلسه بعد در دستور کار قرار گیرد و در این رابطه رای‌گیری شود.
وی همچنین از تصویب بیانیه‌ای در خصوص کمک به فقرزدایی، توانمندسازی و کمک دولت‌ها برای کاهش فقر و تقویت رشد اقتصادی خبر داد و گفت که در این اجلاس بیانیه‌ای نیز درباره مسائل زیست محیطی قاره آسیا، آلودگی‌های منطقه‌ای، گرما و نگهداری از جنگل‌ها به تصویب رسیده است.
به گفته جلیلی، چین، قبرس، مالزی، ترکیه، کامبوج، ایران، اردن، بحرین، اندونزی، پاکستان، عربستان و سریلانکا دوازده کشور عضو کمیته دائمی اقتصادی مجمع مجالس آسیایی هستند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات