معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه از چندی پیش شروع به برنامه ریزی برای قطع ارسال نفتا به پتروشیمی بندرامام و دریافت ریفرمیت از این واحد پتروشیمی کرده ایم، گفت: برنامه ریزی برای صادرات نفتا در دستور کار قرار گرفته است.
شاهرخ خسروانی با بیان اینکه صادرات نفتا به ایجاد ارزش افزوده می انجامد، افزود: هم اکنون بازاریابی برای صادرات نفتا به خارج کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه اعمال برنامه مشابهی در این باره برای پتروشیمی نوری نیز امکان پذیر است، یادآوری شد: خوراک شرکت پتروشیمی نوری میعانات گازی است که آن را از شرکت ملی نفت ایران دریافت می کند.
نفتا فرآورده ای با ارزش و سوخت پایه تولید بنزین است که با فعل و انفعالاتی ساده به بنزین موتور تبدیل می شود.
از ابتدای امسال، حسب دستور وزیر نفت، صادرات روزانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت گاز و ۳۵ میلیون لیتر نفت کوره به عهده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گذاشته شده است.
محصولات تولیدی پالایشگاه شیراز بهبود می یابد
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از بهبود کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه شیراز در آینده نزدیک خبر داد.
خسروانی گفت: با روی کار آمدن واحد ایزومریزاسیون این شرکت که چند ماهی از آغاز اجرای آن می گذرد، بنزین تولید شده در این پالایشگاه مطابق با استاندارد یورو ۴ خواهد بود.
پیشتر نیز مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت شیراز به خبرنگار شانا گفته بود: طرح توسعه واحد ایزومرازیسیون پالایشگاه شیراز از حدود ۸ ماه گذشته کلید خورده و مهندسی بنیادی و اصلی آن به اتمام رسیده است.
عبدالرحیم شمس الدینی با بیان اینکه  مهندسی تفصیلی این پروژه نیز به نیمه رسیده است، ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری برسد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات