به گزارش خبرنگار شانا، رئیس همایش بین المللی صنعت پتروشیمی صبح امروز (شنبه ۱۷ خرداد) در آیین گشایش این همایش اظهار کرد: بیش از ۱۳۰۰ متخصص و کارشناس برجسته و حرفه ای به نمایندگی از ۳۰۰ شرکت ایرانی و ۵۰ شرکت خارجی در این رویداد بین المللی حضور دارند که در این جمع ۷۰ شرکت کننده از ۲۳ شرکت خارجی حضور دارند.
محمدحسن پیوندی افزود: موجب افتخار و فرصت بزرگی است که دو شخصیت بزرگ کشور که در حدود دو دهه قبل به اتفاق یکدیگر در توسعه صنعت پتروشیمی ایران تاریخ ساز شده اند خوشامد بگویم بدون تردید نام این دو شخصیت در تاریخ اقتصاد ایران باقی خواهد ماند.
وی افزود: این دو شخصیت امروز دو بخش مهم اقتصاد ایران را در نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و نیز صنعت، معدن و تجارت را هدایت می کند و آقایان زنگنه و نعمت زاده نقش مهمی در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران داشته اند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از معاون اول رئیس جمهور و وزرای حاضر در این همایش خواست زیرساخت های لازم را که اساس توسعه صنعت پتروشیمی در آینده است فراهم کنند.
پیوندی ادامه داد: سرمایه گذاری در دو قطب پتروشیمی کشور یعنی ماهشهر و عسلویه سبب رشد و توسعه مهندسی داخلی، نصب و ساختمان و ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت شده است و نیز فرصتهای شغلی زیادی را در سایر بخش ها مانند بهداشت، سلامت، صنعت خودرو و سایر صنایع ایجاد کرده است.
رئیس یازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران خطاب به شرکت کنندگان در این رویداد گفت: امروز شما یک فرصت جدید و نادر را در اختیار دارید که تاریخ را تکرار کنید و فرصتی استثنایی به وجود آمده است که نباید از دست برود.
پیوندی ادامه داد: همه می دانند که ایران در داشتن منابع هیدروکربوری برای ایجاد یک صنعت پتروشیمی در دنیای رقابت بی نظیر است و این صنعت نیازمند حمایت همه جانبه تمامی مدیران اجرایی کشور است.
وی افزود: حفاظت از محیط زیست اولویت اول و استراتژی ما است و نیاز داریم که حداکثر تلاش را برای عملیاتی کردن تولید و طراحی واحدهای جدید با توجه به رعایت اصول زیست محیطی مورد توجه قرار دهیم.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات