با مشاركت مالي چيني ها دوشنبه 02 ژوئن 2014

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نفت (MOP)،معاون وزير نفت در امور پتروشيمي اظهار كرد: ۲۴ طرح توسعه اي در فاز دوم عسلويه در حال ساخت هستند كه خوشبختانه با گشايش فاينانس چين و نيز برخي منابع داخلي به زودي روند ساخت آنها با شتاب بيشتري تداوم خواهد يافت.
عباس شعري مقدم افزود: فاز ۲ عسلويه به عنوان يكي از ۴ هاب جديد پتروشيمي از اهميت ويژه اي برخوردار است و در آينده به يك مركز مهم توليد فرآورده هاي پتروشيمي در حاشيه آبهاي خليج فارس تبديل خواهد شد.
وي ادامه داد: گشايش هاي مطلوبي براي سرمايه گذاري در حال انجام است و با توجه به لزوم تامين مالي طرحها اميد است هرچه زودتر بانك ها و سرمايه گذاران به تعهد هاي مالي خود عمل كنند.
اعتبار احداث ۲ طرح جديد در حال ساخت پتروشيمي از سوي چينيها به شكل فاينانس تامين شد و پس از آن كه از طريق فاينانس چينيها ٤ طرح پتروشيمي را تامين اعتبار كردند ۲ طرح ساخت پتروشيميهاي سبلان و صدف هم به تازگي تامين اعتبار شده و روند ساخت آنها شتاب خواهد گرفت.
پيش از اين معاون وزير نفت در امور پتروشيمي به خبرنگار شانا گفته بود كه اعتبار احداث چهار طرح توسعه پتروشيمي به شكل فاينانس از سوي چين تامين شده است كه اين تامين اعتبار، در حال بررسي از سوي بانك مركزي براي باز شدن ال سي است و به زودي مراحل پرداخت آن انجام خواهد شد.
عباس شعري مقدم افزوده بود: مجتمعهاي پتروشيمي بوشهر، لردگان، هنگام و گچساران مجتمع هايي هستند كه اعتبار ساخت آنها از طريق فاينانس تامين مي شود.
بر پايه اين گزارش، سالها بود كه پتروشيمي ها در انتظار فاينانس چين بودند كه با تحرك جديد ديپلماسي انرژي ايران چيني ها سرانجام با تاخير فراوان به صنعت پتروشيمي ايران بازگشته اند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات