مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت برگزاری دیدارهای عمومی، کنفرانسهای خبری برای اصحاب رسانه و بازدید از تاسیسات صنعت نفت را از برنامه های امسال اداره کل روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار شانا، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت شب گذشته (یکشنبه، ۱۱ خردادماه) در گردهمایی مدیران روابط عمومی صنعت نفت و اصحاب رسانه اظهار کرد: قصد داریم در آینده ای نزدیک شرایط را برای بازدید خبرنگاران و عکاسان از پروژه های مهم صنعت نفت همچون طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی، فاز ۱۲ میدان گازی مشترک پارس جنوبی، طرحهای ذخیره سازی گاز و  پتروشیمی فراهم کنیم.
وی مشغله کاری زیاد و شرایط خاص کنونی صنعت نفت را یکی از دلایل اصلی برگزار نشدن کنفرانس خبری وزیر نفت در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت دانست و گفت: بیژن زنگنه تا ساعت ۲۳ در وزارت نفت حضور دارد تا قطار خارج شده صنعت نفت را به ریلهای خود برگرداند.
نعمت الهی قاعده مند شدن صادرات نفت، برطرف شدن مشکلات پروژه های بزرگ صنعت نفت و بهتر شدن تولید را از جمله دستاوردهای کاری وزیر نفت در دوره فعالیت دولت یازدهم خواند و گفت: بدون شک با کم شدن بار کاری وزیر نفت، روابط عمومی برگزاری کنفرانس خبری را برای ایشان  در دستور کار قرار می دهد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت هدف از برگزاری هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیران روابط عمومی صنعت نفت را دیدار رو در رو با خبرنگاران، دریافت پیشنهادها، انتقادها و شنیدن نظریات اصحاب رسانه برای ایجاد رابطه خبری دو سویه دانست و گفت: طی هشت سال گذشته بیش از ۸۰ درصد خبرنگاران حوزه نفت و انرژی تغییر کرده اند.
وی با اشاره به سابقه برگزاری نشستهای هم اندیشی با اصحاب رسانه توسط اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، گفت: برای ایجاد رابطه بهتر با رسانه های کشور تاکنون فعالیتهای زیادی انجام شده اما به نظر می رسد برای رسیدن به حد کمال در این زمینه هنوز راه زیادی در پیش داریم.
مدیران صنعت نفت در حوزه کاری خود مصاحبه می کنند
مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت با تاکید بر این که این اداره کل هیچ گونه بخشنامه ای مبنی بر ممنوع المصاحبه شدن مدیران صنعت نفت به شرکتهای تابعه ابلاغ نکرده است، گفت: همه مدیران می توانند با اصحاب رسانه آزادانه و تنها در حوزه کاری مربوطه مصاحبه کنند.
بر اساس این گزارش در این مراسم اصحاب رسانه فعال در حوزه نفت و انرژی پیشنهادهای خود را در زمینه فراهم شدن شرایط مناسب برای تهیه گزارش تصویری، برگزاری کنفرانسهای خبری برای مدیران ارشد صنعت نفت، بویژه بیژن زنگنه وزیر نفت، بازدید دوره ای خبرنگاران رسانه های مختلف از تاسیسات صنعت نفت، ایجاد رابطه مستقیم و تبعیض قائل نشدن بین خبرنگاران، کاهش بوروکراسی اداری برای خبرنگاران با سابقه برای اطلاع رسانی و اهمیت دادن به رسانه های رادیویی برای مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه صنعت نفت مطرح کردند.
مدیران روابط عمومی چهار شرکت اصلی وزارت نفت نیز برخی دیدگاههای خود را درباره بهبود فرایند اطلاع رسانی در صنعت نفت اعلام و تاکید کردند که برای ایجاد رابطه دوسویه خبری بهتر با اصحاب رسانه تمام تلاش خود را انجام می دهند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات