به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مسعود نصوری به سابقه مبارزه با بیماری مالاریا در سطح منطقه ویژه پارس اشاره و تصریح کرد: مرکز بهداشت شهرستان کنگان در سال ۸۱ با تشکیل تیم مبارزه با مالاریا عملیات مبارزه با این بیماری را آغاز کرد.
وی به کمک های مالی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ریشه کن کردن بیماری مالاریا اشاره کرد و افزود: این سازمان به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت کمک های مالی خود را در زمینه مبارزه با بیماری مالاریا از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و هم اکنون نیز اعلام می کنیم که این بیماری به طوری کلی در منطقه ویژه اقتصادی پارس ریشه کن شده است.
نصوری افزود: سمپاشی مناطق آلوده به پشه ناقل بیماری مالاریا، بیماریابی و درمان بیماران مبتلا به مالاریا از جمله اقدامات موثردرریشه کن کردن این بیماری بوده است.
وی تاکید کرد: هم اکنون عسلویه و پارس جنوبی از وجود هرگونه بیماری که باعث جلوگیری از اهدای خون توسط ساکنان و شاغلان این منطقه شود عاری است و سازمان انتقال خون ایران آمادگی آن را دارد عملیات خون گیری از تمامی ساکنان این منطقه را آغاز کند.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برای پایان دادن به برخی از شایعات مبنی برآلوده بودن خون کارکنان و ساکنان عسلویه، مرحله اول خون گیری از افرداد مورد اشاره با همکاری پایگاه منطقه ای انتقال خون استان بوشهر طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۸ و ۹ خردادماه) انجام شد.
نصوری با اشاره به این نکته که سازمان انتقال خون ایران حساسیت خاصی درفرآیند اهدای خون توسط افراد دارد، اعلام کرد: در صورت وجود بیماری یا علایم خاص در اینگونه افراد سازمان انتقال خون ایران از خون گرفتن آنان خودداری می کند.
وی افزود: بیماری ایدز، هپاتیت، مالاریا و بیماری های مشابه که از طریق خون قابل انتقال هستند از جمله مواردی هستند که سازمان انتقال خون از افراد مبتلا به این بیماری خون گیری نخواهد کرد، بنابراین عدم خون گیری هیچ ارتباطی به آلودگی هوای منطقه ندارد و در صورت صحیح بودن این فرضیه هیچ فردی نمی توانست در کلان شهرهای کشور خون خود را اهدا کند.
وی در پایان از زحمات و همکاری پایگاه منطقه ای انتقال خون استان بوشهر و مدیریت HSE ارشد منطقه ویژه پارس به دلیل اقدامات شایسته در این زمینه قدردانی کرد.
انتهای پیام

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات