ه گزارش شانا، رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی  عصر دیروز (سه شنبه ٢٢ اسفند) در آیین معارفه هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین عرضه سهام شرکت های دولتی  در قالب اصل ٤٤ قانون اساسی گفت:  نیمی از تولیدات هلدینگ خلیج فارس قابلیت صادرات دارد و واگذاری کامل آن از برنامه های سازمان خصوصی سازی در سال ١٣٩٢ خواهد بود.

رحیم احمدوند تصریح کرد: بستر لازم برای واگذاری شفاف سهام این مجموعه عظیم در بورس ایجاد شده و امیدواریم اقدامات لازم دیگر نیز در این زمینه انجام شود.

احمدوند، واگذاری هلدینگ خلیج فارس را از مصادیق اجرای اهداف همت مضاعف، کار مضاعف و همچنین جهاد اقتصادی دانست و گفت: بخشی از راهکار اقتصاد مقاومتی نگاه به توان داخلی است.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: برای واگذاری هلدینگ مطالعات و کارشناسی فراوانی صورت گرفته که امیدواریم با عرضه ٥ درصد سهام اولیه این واگذاری و کشف قیمت آن، مقدمات برای عرضه نهایی فراهم شود.

وی گفت: مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز شرکت های عضو هلدینگ همکاری مطلوبی برای عرضه شفاف سهام داشته اند و بدون تردید بخش خصوصی توانمند به دلیل دارا بودن قابلیت های بالا، در آینده مسیر رسیدن به اهداف سند چشم انداز  ١٤٠٤ را تسهیل خواهد کرد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات