مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و با خبرنگار شانا اظهار کرد: همگام با روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران از سال ١٣٨٤ تاکنون ٤٩ طرح پتروشیمی به ظرفیت حدود ٣٨ میلیون تن در کشور به بهره برداری رسیده است.

مهندس رمضان اولادی افزود: ٢٩ طرح تا پایان سال ٨٨ و ٢٠ طرح تا دی امسال بهره برداری رسیده و توان تولیدی کشورمان را افزایش داده اند.

اولادی تصریح کرد: طی دوره ١٣٨٤ تا ١٣٩٠ در مجموع ٨ میلیارد دلار و ١٠٥ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مهم ترین هدف های طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی، استفاده بهینه از منابع هیدروکربوری گازی برای گسترش زنجیره ارزش تولید محصولات پتروشیمی باارزش افزوده بیشتر با اتکا بر استفاده حداکثری از توانمندی های داخلی و جذب سرمایه های بخش خصوصی و افرایش طرح و توسعه است.

به گزارش شانا، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی چندی پیش گفت: ظرفیت تولید نصب شده صنعت پتروشیمی با بهره برداری از چند طرح مهر ماندگار تا پایان کار دولت دهم به ٦٠ میلیون تن خواهد رسید.

عبدالحسین بیات اظهار کرده بود: در آستانه ٥٠ سالگی صنعت پتروشیمی ایران، با تلاش متخصصان و کارشناسان این صنعت به زودی ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به ٦٠ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزوده بود: امروز صنعت پتروشیمی، یکی از استوانه های تاثیرگذار در اقتصاد ایران است و این صنعت موفق شده است سهم عمده ای از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهد.

وی افزوده بود: تا کنون بیش از ٥ میلیارد لیتر بنزین و گازوییل از سوی مجتمع های پتروشیمی تولید شده است و افزون بر تولید سایر فرآورده های پتروشیمی در زمینه تامین سوخت مورد نیاز کشور نیز گام های بلندی برداشته ایم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفته بود: همگام با تکمیل زنجیره ارزش صنایع تکمیلی، دسترسی راحت تری به مواد اولیه پیدا کرده ایم و امروز نقش صنعت پتروشیمی ایران در سطح منطقه و جهان پررنگ تر از گذشته است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات