به گزارش خبرنگار شانا، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (سه شنبه ١٥ اسفند) در سومین جشنواره جایزه تعالی پتروشیمی اظهار کرد: ساخت و توسعه پترو پالایشگاه ها با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می تواند به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی ایران منجر شود.

مهندس علی محمد بساق زاده افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیمایند و تا پایان برنامه پنجم و ششم توسعه ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توان افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با همکاری ٤ شرکت اصلی وزارت نفت، توسعه این صنعت به عنوان یک قطب مهم در اقتصاد ایران می تواند با شتاب بیشتری محقق و شرایط برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.

بساق زاده تصریح کرد: حضور تولید کنندگان صنعت پتروشیمی در فرایند تولید بسیاری از معیارها را با نگرش های افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تغییر خواهد داد.

وی ادامه داد: رقابت سالم و انتقال دانش فنی نیز می تواند میان مجتمع های پتروشیمی کشور همکاری شایسته ای را به همراه داشته و سطح فرهنگ تعالی را گسترش دهد.

وی با بیان این که تعامل میان بخش های بالادستی و میان دستی می تواند منجر به توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی شود، گفت: تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری برای متنوع سازی محصولات تولید شده در این بخش می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش های فعال در صنایع تکمیلی فراهم کند.

بساق زاده گفت: باید شعار تعالی سازمانی ضامن تولید و توسعه پایدار در تمام مجتمع های پتروشیمی به عنوان یک رکن اساسی مورد توجه قرار گرفته و نهادینه شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: امروز مجتمع های پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.
بساق زاده گفت: امروز عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی در حال فعالیت هستند و طرح های توسعه ای پتروشیمی در بسیاری از استان های کشور در حال تکمیل و راه اندازی است که با تولیدی شدن این مجتمع ها زنجیره تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات