مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در سال جاری سهم پتروشیمی ها در اقتصاد ملی نسبت به سال های پیشین پررنگ تر شده و خوشبختانه با وجود اعمال تحریم های غرب علیه کشورمان، صنعت پتروشیمی در مسیر رشد و توسعه خود حرکت پرشتاب خود را ادامه می دهد.

مهندس رمضان اولادی افزود: در سال ١٣٨٤ سهم پتروشیمی در صادرات غیر نفتی ٢٢,٢ درصد بود که در سال ٩١ پیش بینی می شود که این رقم به ٣٨.٣ درصد برسد که رسیدن به این رقم با وجود محدودیت ها مطلوب ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای موفق پروژه ها و طرح های توسعه ای جدید در چند سال گذشته، سهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی، منطقه و جهان رشد قبل توجهی داشته و افزون بر تامین کامل نیاز داخل کشورمان، امروز به عنوان یک قدرت مهم در صنعت پتروشیمی در سطح منطقه نقش آفرین است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که سهم پتروشیمی در صادرات بخش صنعت در سال ٨٤ به ٢٩,٥ درصد رسیده بود، گفت: این رقم در سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی به ٤٧.٩ درصد خواهد رسید که نشانگر توسعه پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین است.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های پتروشیمی برای دستیابی به اهداف بلندمدت تعیین کننده خواهد بود و بازبینی سیاست‌گذاری‌های صنعت پتروشیمی، اجرای پروژه آینده‌نگاری، بهره‌گیری از تمام مزیت‌های کشور، تدوین طرح آمایش سرزمین و استقرار سامانه هوشمند کسب و کار، از جمله برنامه‌های پیش‌روی صنعت پتروشیمی است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تشریح عوامل کلیدی و تاثیرگذار بر صنعت پتروشیمی، به شرایط اقتصادی جهان، تحولات بازار انرژی، تحولات تکنولوژیک، گستره مناطق تولید، قیمت خوراک و دسترسی به آن و همچنین دسترسی به بازارهای مصرف اشاره کرد و گفت: برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران، باید تمامی این موارد تاثیر گذار بر توسعه صنعت پتروشیمی را مورد توجه قرار داد و راه‌حل‌های مناسبی برای آن ارائه کرد که در این مسیر، برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات