مهندس عبدالحسین بیات در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: از سال ٨٩ تاکنون قیمت گاز تحویلی به مجتمع های پتروشیمی تغییر نیافته و با توجه به ضرورت حفظ تعادل در بازار، قیمت خوراک(گاز)  نیازمند بازنگری است.

بیات افزود: با توجه به نوسان های ارزی، که موجب چالش هایی برای برخی واحد های پتروشیمی شده، باید تعادل قیمت ها در بازار برقرار شده تا مجتمع های پتروشیمی بتوانند با توجه به برنامه ریزی های خود نسبت به تولید اقدام کنند.

وی ادامه داد: واحدهای پتروشیمی که از خوراک گاز استفاده می کنند، از حاشیه سود مناسبی برخوردارند و برای متناسب شدن و واقعی شدن قیمت ها به زودی قیمت های جدید از سوی دولت ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که وزیر نفت خواستار افرایش تولید و توسعه مجتمع های پتروشیمی به دلیل سود آوری و ارزش افزوده بالاست، تاکید کرد: افزایش گام به گام قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در نهایت موجب حفظ تعادل در بازار می شود.

وی افزود: مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار اعمال روشی برای تغییر قیمت خوراک(گاز) هستند و قیمت گذاری ها باید به گونه ای باشد که سود آوری مجتمع های پتروشیمی تحت تاثیر قرار نگیرد.

بیات تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی موافق منطقی شدن قیمت گاز تحویلی به مجتمع های پتروشیمی است.

به گزارش شانا، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی  چندی پیش گفت: قیمت خوراک مجتمع های پتروشیمی افزایش نیافته است و هرگونه افزایش از سوی دولت ابلاغ خواهد شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرده بود: افزایش قیمت خوراک (گاز)  شرکت های پتروشیمی در حال بررسی نهایی است و تاکنون مصوبه ای از سوی دولت در این مورد صادر نشده است.

علی‌محمد بساق‌زاده ادامه داده بود: تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای افزایش نرخ خوراک(گاز) ابلاغ نشده و هرگونه افزایش قیمت خوراک پس از تایید دولت ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حال برطرف کردن برخی موانع و روان‌سازی صادرات محصولات پتروشیمی هستیم، بر تامین نیاز داخل به عنوان اولویت مجتمع‌های پتروشیمی تاکید و تصریح کرده بود: با توجه به این‌که در انتهای سال جاری و  شروع سال نو و تعطیلات، مصرف داخل کاهش پیدا می‌کند، در تلاشیم با هماهنگی کمیته تنظیم بازار، مجوز افزایش صادرات برای این مدت زمان را به منظور جلوگیری از افزایش محصولات در انبارها، دریافت کنیم.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات