مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با هدف تشکیل یک سازمان بین المللی برای هدف گذاری و کنترل بازارهای جهانی پتروشیمی، کشورمان پیشنهاد تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی را به چند کشور ارائه کرده و در حال رایزنی و مذاکره با سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه هستیم.

عبدالحسین بیات افزود: تشکیل این سازمان همانند اوپک و یا مجمع کشورهای صادرکننده گاز می تواند میزان عرضه و تقاضا را در سطح جهان در زمینه محصولات پتروشیمی نشان داده و امکان برنامه ریزی و قیمت گذاری برای کنترل بازارهای مصرف را میسر کند.

وی ادامه داد: ایران به عنوان یک قدرت بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی در خاورمیانه آمادگی دارد تا با تفاهم و تعامل با کشورهای بزرگ تولید کننده محصولات پلیمری و شیمیائی در منطقه و جهان زمینه را برای تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی فراهم کند.

بیات تصریح کرد: ایران با ٥٧ میلیون تن ظرفیت نصب شده پتروشیمی با شتاب مناسبی در حال رسیدن به هدف برنامه ریزی شده  خود و رسیدن به ١٠٠ هزار تن ظرفیت است که امیدواریم با همکاری بانک ها و سرمایه گذاران، تامین مالی پروژه های در دست اقدام تسریع شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم تحول بزرگی درصنعت پتروشیمی ایران رخ خواهد داد و افزون بر تامین نیاز داخل بسیاری از فرآورده های تولیدی قابلیت صادرات نیز خواهند داشت.

وی گفت: روند بهره برداری از طرح های توسعه ای پتروشیمی در ماه های آینده کماکان ادامه خواهند داشت و به ویژه پروژه های مهرماندگار در غرب کشور با تامین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز و تامین مالی انجام شده در حال تکمیل و نهائی شدن هستند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات