مدیر مجامع و امور سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تا کنون ١٠٨ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های پتروشیمی واگذار و همکاری گسترده ای با سازمان خصوصی سازی برای واگذاری شرکت های مشمول اصل ٤٤ انجام شده است.

مرتضی رحیمیان افزود: شرکت های پتروشیمی بیش از ٥٠ درصد سهم از کل واگذاری های صنعت نفت را در اختیار دارند و ١٨,٦ درصد از کل واگذاری های کشور نیز سهم صنعت پتروشیمی بوده است که با واگذاری هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی باختر، سهم پتروشیمی در کل واگذاری های انجام شده افزایش خواهد یافت.

مرتضی رحیمیان افزود: تا کنون ٣١,٥٦ درصد از کل واگذاری های پتروشیمی در قالب سهام عدالت، ٣٢.٦١ رد دیون، ٣٤.٥٥ بورس و ١.٢٨ درصد سهام ترجیحی بوده است.

وی ادامه داد: سهام سایر پتروشیمی هایی که مشمول واگذاری هستند، به زودی عرضه خواهد شد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش حمایتی و ستادی خود را حفظ خواهد کرد و همانند گذشته در کنار مجتمع های پتروشیمی خصوصی شده خواهد بود.

مدیر مجامع و امور سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: واگذاری شرکت کالای پتروشیمی به بخش خصوصی که چندی قبل محقق شد، نشان داد که صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین جایگاه ویژه ای را میان صنایع کشور دارد و امیدواریم با این واگذاری روند رو به رشد فعالیت های شرکت کالا را در آینده شاهد باشیم.

وی افزود: با واگذاری هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین واگذاری در قالب اجرای اصل ٤٤ تحول بزرگی در صنعت پتروشیمی و نیز بازار سرمایه ایران رخ خواهد داد.

وی با بیان این که سهام پتروشیمی باختر به عنوان یکی دیگر از هلدینگ های بزرگ صنعت پتروشیمی به زودی واگذار می شود، گفت: این هلدینگ نیز مانند هلدینگ خلیج فارس، یکی از بااهمیت ترین بخش های صنعت پتروشیمی ایران است که با واگذاری آن تصدی گری بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات