به گزارش شانا، واحد الفین پتروشیمی بندر امام در ۲ تیرماه سال جاری برای عملیات تعمیرات اساسی از سرویس خارج و پس از ۲۶ روز تلاش گروه‌های مختلف کاری در انجام فعالیت های تعمیراتی و ۵ روز عملیات راه‌اندازی، این واحد دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

رفع مشکلات و تنگناهای واحد در محورهای تولید، ایمنی، انرژی و زیست محیطی مبنای تصمیم‌گیری ها و فعالیت های برنامه‌ریزی شده در تعمیرات اساسی بود که با کیفیت مطلوب و در مدت زمان پیش بینی شده محقق شد.

بر پایه این گزارش، اتمام فعالیت های تعمیراتی و عملیات راه‌اندازی واحد طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده، افزایش سطح ایمنی کار، رعایت الزام های ایمنی و روی ندادن حادثه ناتوان‌کننده، در سرویس باقی ماندن بخش تبخیرکننده‌های واحد برای تامین خوراک واحدهای پایین دست و حفظ زنجیره تولید مصرف‌کنندگان اتیلن، همچنین تخلیه محموله‌های کشتی اتیلن دریافتی از منطقه ویژه عسلویه در واحد تسهیلات عمومی (CF) و انتقال به واحد الفین برای تبخیر‌سازی و ارسال به واحدهای پایین دست، از اقدام های انجام شده در قالب تعمیرات اساسی بوده است.

از دیگر  فعالیت های مهم در این تعمیرات، تعویض و نصب دو دستگاه مبدل سطحی تیتانیم EA-505,EA-215، تعویض کامل و نصب نوع جدید سینی‌های برج شست و شوی کاستیک DA-203 ، بازرسی و تعمیرات کامل خطوط لوله آب دریای ورودی و خروجی واحد، تعمیر و بازسازی سینی‌های برج Gasoline Fractionator  ،تعمیر و بازسازی پکینگ های برج Quench tower و کالیبراسیون ۱۵۲ دستگاه شیر اطمینان است.

بخش دیگری از اقدام های انجام شده در این تعمیرات عبارت است از: شست و شوی ۹۰ مبدل و ۵۴ کولر روغن، شست و شو و تمیزکاری سینی‌های ۴ برج تقطیر، بازرسی و تعمیر کویل ها،TLE و ظروف بخار ۴ کوره کراکینگ ، شست و شو و بازرسی ۴۲ درام، تمیزکاری حوضچه برج خنک‌کننده، بازرسی و رنگ‌آمیزی۱۲۸شیر تنظیم کننده، جوشکاری بیش از ۱۳ هزار اینچ قطر، ۱۰۷ مورد تخریب و کنده کاری ساختمانی، بازرسی۳ مخزن ذخیره ،چک و بازرسی از ترانس های اصلی، آزمایش و رفع اشکال سیستم های کنترلی واحد ورفع نشتی در نواحی مختلف که در زمان فرآیند تولید واحد قابل انجام نبود.

تعمیرات اساسی واحد الفین ، پس از اتمام موفقیت آمیز احیای دوره ای کاتالیست و تعمیرات اساسی واحد آروماتیک شرکت پتروشیمی بندرمام صورت پذیرفت که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی انتظار می رود با انجام چنین اقدام هایی، شاهد افزایش کمیت و کیفیت تولید در پتروشیمی بندرامام باشیم.

شرکت فرآورش بندرامام دارای واحدهای پارازایلین (PX)، الفین(OL)، تفکیک مایعات گازی (NF)، بازیافت اتان و پروپان (C2/C3) آروماتیک ( AR) و پایانه متمرکز بارگیری و یکی از شرکت های زیر مجموعه پتروشیمی بندرامام است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات