به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، محمد زیار، رئیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی  و انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با بیان این مطلب افزود: ستاد اجرایی این مصوبات در شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان مستقر و به زودی دفتر آن راه اندازی خواهد شد.

وی درباره تخصیص اعتبارات این طرح ها توضیح داد: ۱۰۰ درصد منابع ارزی  طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد، ضمن آن که ۸۰ درصد منابع ریالی موردنیاز در مناطق محروم و ۷۰ درصد منابع ریالی موردنیاز در مناطق برخوردار استان از محل اعتبارات ریالی صندوق در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

زیار همکاری و همفکری بخش خصوصی و دولتی را در اجرایی شدن مصوبات یاد شده ضروری خواند و از صنعتگران خوزستانی خواست در حوزه تصمیم سازی ها و اجرای این تصمیم ها با دفتر ستاد اجرایی همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در این نشست، همچنین مدیرعامل این شرکت سرمایه گذاری در حوزه صنایع کوچک به ویژه صنایع تکمیلی و پایین دست پتروشیمی را یکی از مهم ترین راهکارهای ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی خواند و گفت: مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک ایران تفاهمنامه خوبی در این زمینه امضا کرده اند که با اجرایی شدن آن مشکل اشتغال به ویژه در استان خوزستان تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

رضا طاهری با بیان این که به دنبال تخصصی کردن شهرک های صنعتی هستیم، افزود: امیدواریم خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بتواند علاوه بر تفاهمنامه های زیادی که تا کنون امضا شده است، هر گونه کالای موردنیاز صنعت پتروشیمی را با کیفیت تولید کند.

وی اظهار کرد: سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان در کشور توانمندی خود را ثابت کرده و آمادگی لازم را برای تامین قطعات موردنیاز صنایع پتروشیمی دارند.

طاهری گفت: پس از ماه مبارک رمضان دفتر حمایت از صنایع پتروشیمی در شرکت شهرک های صنعتی استان ایجاد خواهد شد.

در استان خوزستان افزون بر ۲۰۰ شرکت در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کنند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات