به گزارش شانا، جلسه امروز(یکشنبه ۸ مرداد) هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت، به عنوان رئیس هیئت مدیره برگزار شد.

در این جلسه، وزیر نفت در جریان جزئیات طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای توسعه این صنعت، همچنین توسعه زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی کشور قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، مهندس قاسمی به اهمیت صنعت پتروشیمی و توسعه این صنعت و نقش آن در زندگی روزمره مردم کشور تاکید کرد و از مدیران پتروشیمی خواست روند حضور بخش خصوصی در این صنعت به ویژه در بخش صنایع تکمیلی را آسان کنند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز چندی پیش در گفت و گو با شانا اظهار کرد: صنایع بالادستی و میان دستی پتروشیمی در بسیاری از استان ها حضور دارند و صنایع تکمیلی نیز می توانند با حضور در سراسر ایران، زنجیره تولید را در صنعت پتروشیمی تکمیل کنند.

مهندس عبدالحسین بیات افزوده بود: همگام با توسعه صنایع بالادستی پتروشیمی با ساخت محصولات نهایی در صنایع تکمیلی پتروشیمی می توان ارزش افزوده مطلوبی را به دست آورد.

وی ادامه داده بود: ایجاد شیمی شهرها یا همان شهرک های پتروشیمی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تحول بزرگی را در صنعت پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.

بیات با بیان این که صندوق حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد شهرک های پتروشیمی حمایت می کند، گفته بود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز، آماده همکاری با سرمایه گذاران برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

وی افزوده بود: توسعه پایدار با گسترش صنایع تکمیلی محقق خواهد شد و صنایع گوناگون مانند خودروسازان می توانند از تولیدات واحدهای میان دستی و تکمیلی استفاده کنند.

معاون وزیر نفت تاکید کرده بود: باید از خام فروشی فاصله گرفته و به سوی فروش محصولات تکمیلی پیش برویم تا صنعت پتروشیمی ایران در تمام زنجیره تولید به اهداف خود دست یابد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات