مدیرعامل پتروشیمی دماوند در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با توجه به اقدام های انجام شده، طراحی و مهندسی، تامین کالا و اجرای پتروشیمی دماوند در واحدهای تولید برق و بخار و آفسایت از آغاز سال گذشته تاکنون پیشرفت مطلوبی داشته است.

مهندس محمدرضا رضایی افزود: شرکت پتروشیمی دماوند به عنوان تامین کننده سرویس های جانبی مورد نیاز ۲۴ طرح پتروشیمی مستقر در فاز ۲ توسعه صنایع پتروشیمی عسلویه در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار در حال ساخت است.

وی ادامه داد: واحدهای چهارگانه این پتروشیمی عبارتند از: واحد برق و بخار،واحد آبگیر و آب شیرین کن،واحد جدا سازی هوا و بخش افسایت که با سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلار در حال احداث است.

مدیر عامل پتروشیمی دماوند گفت: مدت زمان اجرای کل طرح حدود ۷ سال خواهد بود که در ۳ فازساخته خواهد شد و هم اکنون عملیات ساخت واحدهای یوتیلیتی فاز ۱ از خرداد سال گذشته آغاز شده است.

وی اظهار کرد: ساخت فاز ۱ پتروشیمی دماوند طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۳۹۴ پایان یافته و این طرح به بهره برداری کامل خواهد رسید.

رضایی افزود: عملیات ساخت فاز دوم این مجتمع پتروشیمی از سال ۹۲ و فاز سوم نیز در سال ۹۳ آغاز خواهد شد و کل ۳ فاز این طرح تا پایان سال ۱۳۹۷ وارد مسیر تولید می شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی فاز ۱ نیروگاه به ۷۱ درصد و در کل پیشرفت فیزیکی فاز ۱ به حدود ۲۹ درصدرسیده است.

به گزارش شانا، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی  چندی پیش اظهار کرد: هم اکنون ۷۶ طرح توسعه ای برای ایجاد ظرفیت ۶۷ میلیون تن با مشارکت بخش غیر دولتی با برآورد سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد دلار در دست اجراست.

مهندس رمضان اولادی از برنامه ریزی افزایش تنوع محصولات از ۲۵ نوع به حدود ۸۵ نوع خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم به مرز ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت منصوبه و اشتغال مستقیم برای ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر دست یابیم.

وی خوراک های قابل دسترس، محصولات دارای زنجیره ارزش ویژه، آمایش سرزمین، توسعه مناطق ویژه جدید، همچنین شرایط رقبای صنعت پتروشیمی ایران را عوامل تاثیر گذار در تدوین برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی خواند.

اولادی از تعریف ۹ زنجیره تولید پتروشیمی برای تولید ۶۲ محصول خبر داد و ادامه داد: از آنجا که مناسب ترین استراتژی توسعه پایدار صنعت پتروشیمی مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی است، مدیریت برنامه ریزی و توسعه به منظور فراهم کردن بستر و آماده سازی بیشتر فضای سرمایه گذاری صنعت و تقویت فرآیند آن اقدام به ایجاد یک مرکز سرمایه گذاری کرده است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات