به گزارش خبرنگار شانا، این جکت ۱۷۰۰ تنی که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از عسلویه در خلیج فارس نصب می شود نخستین جکت سکوی اقماری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی است و پیش از این دو سکوی بهره برد اری در محل این دو فاز نصب شده است.

برای ساخت این جکت سکوی اقماری ۶۵ متری، ۶۰۰ هزار نفر ساعت کار در مدت  ۶ ماه انجام شده است.

عملیات حمل و بارگیری (لودآت) این جکت از یک هفته گذشته آغاز شده و از فردا (۲۱ تیر) عملیات انتقال این جکت به دریا آغاز می شود.

جکت ۱۷۰۰ تنی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی بوسیله بارج دو هزار تنی در دریا حمل می شود.

بر اساس اعلام شرکت سازنده جکت فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی (شرکت صنایع فراساحل (صف)) دومین سکوی اقماری این دو فاز میدان مشترک پارس جنوبی سه هفته دیگر برای انتقال به دریا آماده می شود.

به گزارش شانا، طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در بخش های دریا، خشکی و ساخت خطوط لوله در حال انجام و قرار است تولید از این دو فاز پارس جنوبی، امسال آغاز شود.

بر اساس اعلام موسی سوری، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، پالایشگاه فازهای  ۱۷و ۱۸ پارس جنوبی در سال جاری به تولید خواهد رسید و در بخش دریایی نیز با بهره برداری از یک سکو در هر فاز، تولید گاز از این میدان ها آغاز خواهد شد.

لوله گذاری دریایی فاز ۱۸ در بخش ساحلی آغاز شده و پیشرفت خطوط لوله این دو فاز تا خرداد امسال به ۸۵ درصد رسیده است.

طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی شامل نصب چهار سکوی(دو سکوی آن اقماری و دو سکوی دیگر عملیاتی است) گازی هر یک با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز بوده که هر سکو شامل پایه‌، ‌عرشه و تجهیزات جانبی است.

تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع  از دیگر اهداف اجرای فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات