مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول این مجتمع پتروشیمی در صورت دریافت خوراک مورد نیاز به زودی در مسیر تولید قرار می گیرد.

مهندس احمدرضا حیدرنیا افزود: این طرح آخرین مراحل ساخت را طی می کند، ضمن آن که پس از راه اندازی فاز اول، پتروشیمی کاویان توان تولید بیش از یک میلیون تن اتیلن  را خواهد داشت و فرآورده های هیدروکربوری دیگری نیز در این واحد پتروشیمی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای ساخت پتروشیمی کاویان، استفاده از توان ساخت داخل بوده، به طوری که بیش از ۸۰ درصد قطعات این طرح از سوی سازندگان ایرانی ساخته شده است.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با بهره‌برداری کامل از هر دو فاز پتروشیمی کاویان، این مجتمع با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن اتیلن  در سال به بزرگ ترین مجتمع تولیدکننده این محصول در کشور و جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش شانا، شرکت پتروشیمی کاویان، مجری طرح الفین ۱۱ در سایت دو عسلویه است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۵ برای تامین خوراک خط لوله اتیلن غرب آغاز شده است.

برای اجرای این پروژه حدود ۴۸۴ میلیون یورو و ۳ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

استفاده از توان سازندگان داخلی برای تامین تجهیزات و استفاده از نیروهای متخصص داخلی برای عملیات نصب و راه‌اندازی، از ویژگی های این طرح ملی است؛ از این‌رو پتروشیمی کاویان، نماد توانمندی متخصصان داخلی شناخته می شود.

ایران برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله قصد دارد با اجرای ۸ طرح جدید الفینی، حدود ۷ میلیون و ۵۶۸ هزار تن به ظرفیت تولید اتیلن بیفزاید.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت تولید اتیلن در ایران تا پایان سال ۱۳۹۴ به بیش از ۱۲ میلیون تن در سال می رسد، ضمن این که پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن در سال، عنوان بزرگ ترین تولیدکننده را از پتروشیمی جم خواهد ربود.

فاز یک این مجتمع آماده بهره‌برداری است و فاز دوم آن در آینده راه اندازی خواهد شد.

دیگر واحدهای الفینی برنامه‌ریزی شده شامل پتروشیمی خلیج فارس (الفین ۱۲)، پتروشیمی ایلام (الفین ۱۳)، پتروشیمی فیروزآباد (الفین ۱۴)، پتروشیمی گناوه (الفین ۱۵)، پتروشیمی بوشهر (الفین و متانول ۱۶)، پتروشیمی دهلران (الفین ۱۷) و پتروشیمی گچساران (الفین ۸) است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات