به گزارش شانا، شرکت بسپاران بندرامام، از شرکت های تابع مجتمع شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام به عنوان بزرگ ترین تولید کننده محصولات پلیمری در این مدت موفق شد بیش از ۱۱۸ هزار تن انواع محصولات جامد پلیمری در گریدهای مختلف تولید کند.

بنا بر این گزارش، محصولات پلیمری تولیدی این شرکت شامل پلی اتیلن سنگین HDPE ، پلی اتیلن سبک LPPE ، پلی وینیل کلراید PVC و لاستیک مصنوعی BD/SR است که معادل بیش از ۹۷ درصد برنامه تولید این شرکت را محقق ساخت.

در سه ماه نخست امسال مواد سدیم نیتریک SDN ، دی فومر DEF ، استاپرینت فنل STP در این مجتمع تولید شد که ضمن قطع واردات این مواد ازخروج بیش از ۷۵۰ هزار یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

یکی دیگر از دستاوردهای شرکت بسپاران بندرامام در این مدت، انجام تحقیقات و بررسی کاربردی برای داخلی سازی کاتالیست K2 مصرفی واحد پلی اتیلن سبک LDPE بوده که پس از تست آزمایشگاهی و عملیاتی در راکتور واحد، واحدهای مشابه داخل کشور نیز از وابستگی خارج شده است.

با ساخت این کاتالیست افزون بر ۱۰۰ هزار یورو صرفه اقتصادی صورت گرفته است.

به گزارش شانا مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل گفت: علت این افزایش بهره برداری از طرح های جدیدی که سال قبل به تولید نرسیده بودند و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت خالی مجتمع های در دست بهره برداری است که با افزایش تامین خوراک محقق شده است.

مهندس بیات درباره ارزآوری امسال صنعت پتروشیمی گفت: سال گذشته پیش بینی صادرات ۱۱٫۶ میلیارد دلاری را داشتیم که خوشبختانه رقم صادرات به میزان ۱۴٫۳ میلیارد دلار محقق شد، امسال نیز برنامه ریزی برای تحقق صادرات ۱۶٫۵ میلیارد دلاری است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات