به گزارش شانا، شرکت بازرگانی پتروشیمی در این طرح با امتیاز ۸۳٫۶۰ در میان شرکت های برتر خصوصی ایران در جایگاه شانزدهم قرار گرفت.

در طرح رتبه بندی کارت های بازرگانی با استفاده از رویکرد سیستمی و با هدف تعیین رتبه، هر متقاضی کارت بازرگانی، داده های مالی، مدیریتی، قانونی و حقوقی را جمع آوری و تجزیه تحلیل می کند و به صورت سالیانه رتبه هر شرکت اعلام می شود.

در میان شرکت های مختلفی که از صنایع گوناگون در این طرح رتبه شرکت کرده بودند، هفت شرکت پتروشیمی نیز در این فهرست دیده می شود.

بر پایه این گزارش، بهترین رتبه از آن شرکت بازرگانی پتروشیمی شد و پتروشیمی رجال با ۸۱٫۳۰ امتیاز در جایگاه ۳۸ قرار گرفت و موفق به کسب کارت بازرگانی زرین شد.

پتروشیمی خارک نیز با ۷۲٫۸۰ امتیاز در رتبه ۶۹ قرار گرفت و موفق به کسب کارت بازرگانی سیمین شد.

شرکت بازرگانی در حالی موفق به کسب کارت بازرگانی زرین شد که تنها ۲ درصد در این توزیع کارت زرین، ۲۰ درصد سیمین، ۳۰ برنزین و ۴۸ درصد کارت بازرگانی عادی دریافت می کنند.

بر اساس اعلام شرکت بازرگانی پتروشیمی، طرح ملی رتبه بندی کارت های بازرگانی از سوی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران با هدف آسان سازی روابط تجاری داخلی و بین المللی، فراهم آوردن بستر قابل اعتماد برای اعطای امتیاز ویژه به دارندگان کارت، ایجاد تمایز میان کارت های بازرگانی از طریق به کارگیری روش های علمی انجام شده است.

در همین حال گمرگ ایران آمادگی خود را برای همکاری و استفاده از رتبه بندی شرکت ها برای اعطای تسهیلات اعلام کرده است.

محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی در سخنانی در مراسم اهدای رتبه بندی کارت بازرگانی از بانک ها، بیمه ها، تامین اجتماعی و نظام مالیاتی خواست تا از طرح رتبه بندی به عنوان معیاری برای ارزیابی شرکت های خصوصی استفاده کنند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات