به گزارش خبرنگار شانا، سهام ۱۶ شرکت دولتی از طریق بورس، فرابورس، مزایده و مذاکره در برنامه واگذاری های ماه جاری قرار دارد که در میان آنها سهام ۳ شرکت پتروشیمی نیز واگذار خواهد شد.

همسو با واگذاری شرکت های پتروشیمی ، سهام ۳ پتروشیمی فسا،جهرم و گچساران که از سوی سازمان خصوصی سازی معرفی شده اند، در چهارمین ماه سال از طریق فرا بورس واگذار خواهد شد.

قرار است سهام شرکت پتروشیمی فسا معادل ۱۲۳ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۵۴ سهم به ارزش کل پایه ۱۷۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۲۲ ریال، ۱۹٫۸۸ درصد سهام پتروشیمی جهرم معادل ۱۲۷ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۰۰ سهم به ارزش کل پایه ۱۸۴ میلیارد و ۸۸۴ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۰۰ ریال، ۴۰٫۵۷۹ درصد سهام شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس معادل ۱۰ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۲۰ سهم به ارزش کل پایه ۴۳۳ میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۲۰ ریال و ۲۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی گچساران معادل ۱۳۲ میلیون سهم به ارزش کل پایه ۵۶۵ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال به صورت نقد و اقساط در هفته پایانی ماه جاری روی میز فرابورس قرار گیرد.

۱۰۰ درصد سهام شرکت پیراحفاری ایران معادل ۱۰۰ سهم به ارزش کل پایه ۳۷۸ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال به صورت نقد و اقساط از طریق فرابورس عرضه خواهد شد.

به گزارش شانا، قرار است ۵۱ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۳۰ سهم از پالایش نفت شیراز به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال، روز چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شود.

معاون نظارت و عملیات فرابورس با اعلام این خبر گفت: با عرضه اولیه سهام شرکت پالایش نفت شیراز در چهارشنبه جاری، نماد این شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می­ شود.

حسن محمدتبار اظهار کرد: ۵۱ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۳۰ سهم از پالایش نفت شیراز به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال، چهارشنبه ۱۴ تیر در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می­ شود.

وی با اشاره به کارگزاری بانک پاسارگاد به عنوان کارگزار معرف این شرکت گفت: سرمایه پالایش شیراز ۱۰۲۷ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال و تعداد سهام این شرکت یک میلیارد و ۲۷ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۶۰۰ سهم است که در زمینه تولید محصولات پالایش شده پتروشیمی فعالیت دارد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مالک ۷۰ درصد و شرکت سرمایه­ گذاری سهام عدالت مالک ۳۰ درصد سهام از سهامداران عمده این شرکت هستند.

محمد تبار تاکید کرد: در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می­ یابد و قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت­های معامله شده در همان روز خواهد بود.

با توجه به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق­ های سرمایه گذاری مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه­ ای برای خرید سهام ندارند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات