رئیس کمیته خودکفایی پتروشیمی جم در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این کمیته با تکیه به دانش متخصصان و کارشناسان ایرانی و نیز همکاری مدیریت و  واحدهای مختلف پتروشیمی جم موفق به ساخت، تعمیر و تولید بیش از ۲۷۰ قطعه مورد نیاز صنایع پتروشیمی در داخل کشور شده است.

مهندس غلامعباس احمدی افزود: در مجموع ۳۵ هزار قطعه از سوی ۴۰ شرکت ایرانی، داخلی سازی و گفت و گوهای خوبی با شرکت های توانمند داخلی برای ساخت قطعه های مورد نیاز صنعت پتروشیمی شده است.

احمدی افزود: کیفیت قطعه های ایرانی با مشابه خارجی رقابت می کند و تاکنون صرفه جویی ارزی بسیار مطلوبی به همراه داشته؛ به گونه ای که در برخی موارد قطعه ایرانی ، چهار برابر ارزان تر از نمونه مشابه خارجی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: به طور میانگین قطعه های ایرانی نصف قیمت نمونه خارجی است و امروز چند قطعه ساز ایرانی محصولات خود را با کیفیت مطلوب به بازارهای جهان صادر می کنند.

به گزارش شانا، کمیته خودکفایی پتروشیمی جم با همکاری واحدهای مختلف مجتمع مانند بهره برداری، تعمیرات مکانیک ، تعمیرات برق ،‌ تعمیرات ابزار دقیق ،‌ بازرسی فنی ،‌ مهندسی فرآیند ، مهندسی عمومی ،‌  آزمایشگاه مرکزی ، عملیات کالا و انبارها ،  و بیش از ۴۰ سازنده برتر داخلی تاکنون موفق شده قطعات مورد نیاز خود را را برای اولین بار با کیفیت بسیار بالا در داخل کشور تولید و مصرف کند که قطع وابستگی به سازندگان خارجی ، صرفه جویی در هزینه ها و حمایت از صنایع داخلی، از دستاورد های آن بوده است .

چندی پیش مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شانا گفته بود: تولید کنندگان تجهیزات داخلی با استفاده از دانش ایرانی و ساخت داخل، وابستگی به سازندگان خارجی را کاهش می دهند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرده بود: روند تولید قطعات مورد نیاز در صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی رو به رشد است و امروز بیش از ۷۰ در صد از کالاها و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

علی محمد بساق زاده افزوده بود: خوشبختانه با حمایت های وزارت نفت تکیه بر استفاده از تجهیزات ساخت داخل افزایش یافته و در این زمینه پیشرفت زیادی حاصل شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت ساخت قطعات مورد نیاز این صنعت در کشور مطلوب است و سازندگان ایرانی با بالا بردن کیفیت ساخت خود توانایی رقابت با شرکت های سازنده معتبر در سطح جهان را دارند، ضمن آن که تولیدات داخلی در بسیاری موارد دارای کیفیت بالا هستند و قطعات مورد نیاز صنعت نفت را می توان با اطمینان کامل از سازندگان داخلی تامین کرد.

بساق زاده تصریح کرده بود: پیمانکاران و سازندگان، توانایی بومی سازی بسیاری از فناوری ها و تجهیزات مورد نیاز صنعت را دارند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این سازندگان حمایت خواهد کرد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات