مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره این مجمتع امروز شنبه (۲۰ خرداد) در گفت وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب در این باره توضیح داد: این نیروگاه در فاز اول با ظرفیت ۲۵ مگاوات احداث و ظرفیت تولید انرژی آن در مراحل توسعه به ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مهندس علی محمد اسدی گفت: همزمان با آغاز ساخت این نیروگاه در روز پنجشنبه گذشته، کارهای اجرایی ساخت انبار اوره مجتمع نیز در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع شروع شد.

وی با اشاره به این که آیین کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اول مرداد سال ۱۳۹۰ با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری در شهرک صنعتی زیلائی در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شده بود، افزود: در اجرای این طرح عملیات خاکبرداری به میزان ۸۷۰ هزار متر مکعب و همچنین ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی از مدتی پیش شروع شده و انتظار می رود تا ۶ ماه آینده به اتمام برسد.

اسدی با بیان این که در ارتباط با اجرای طرح پیمانکاران محلی به کار گرفته شده اند، اظهار کرد: در این زمینه تا کنون برای ۲۰۰ نفر از نیروهای بومی منطقه فرصت اشتغال ایجاد شده است.

مشاور مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: این مجتمع با اعتبار ۴ میلیارد دلار در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در چهار فاز احداث می شود.

وی افزود: ۱۵ درصد از سرمایه گذاری در این طرح آورده منابع داخلی و ۸۵ درصد از خط اعتباری فاینانس خواهد بود که از سوی یک شرکت خارجی تامین شده است.

اسدی اضافه کرد: پتروشیمی مسجدسلیمان ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون تن اوره و آمونیاک را دارد و با راه اندازی کامل آن برای پنج هزار نفر فرصت اشتغال فراهم خواهد شد.

مشاور عالی مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: با احداث این مجتمع زمینه لازم برای ساخت پنج کارخانه جنبی فرآوری اوره و آمونیاک ایجاد می شود که با راه اندازی این واحدها نیز، دو هزار نفر جذب بازار کار می شوند.

در آیین شروع کارهای اجرای نیروگاه برق پتروشیمی مسجدسلیمان، معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و شماری از مسئولان محلی حضور داشتند.

احداث این مجتمع از مصوبات دومین سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان در سال ۱۳۸۸ است.

شهرستان نفت خیز مسجدسلیمان در شمال شرق استان خوزستان واقع شده و زادگاه نفت ایران و خاورمیانه محسوب می شود

وزارت نفت در سال های اخیر برنامه ها و طرح های بزرگی برای آبادانی و رونق بخشی این منطقه در دستور کار خود قرار داده است.

احیای چاه های قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان، احداث کارخانه گاز و گاز مایع ۱۷۰۰ و یک کارخانه بهره برداری و فرآورش نفت بخشی از طرح های عملیاتی در این شهرستان است.

همسو با اجرای این طرح ها دهها پروژه رفاه عمومی در بخش های زیرساختی، عمران شهری، آموزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان نیز در این منطقه در دست اجرا قرار دارد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات