مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: عملیات احداث طرح اوره و آمونیاک شهدای مرودشت با وجود برخی محدودیت های ایجاد شده ناشی از تحریم با شتاب مناسبی در حال اجرا است.

مهندس نادر قربانی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه این طرح با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پتروشیمی گفت: توان تولیدی صنعت پتروشیمی ایران با بهره برداری از چندین طرح توسعه ای در سال جاری افزایش خواهد یافت و افزون بر تامین نیاز فرآورده های مورد نیاز داخل بر میزان صادرات این صنعت ارزش افرین افزوده می شود.

وی تصریح کرد: با تکیه بر توان داخلی خوشبختانه در بخش ساختمان و نصب توانمندی کاملی در کشور وجود دارد و بدون نیاز به شرکت های خارجی، بسیاری از پروژه ها مطابق با برنامه ریزی در حال احداث و یا توسعه هستند.

به گزارش شانا، طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار واقع شده و آمونیاک و اوره تولیدی این واحد پتروشیمی به ترتیب ۶۷۷ هزار تن و ۱۰۷۳ هزار تن در سال تولید خواهند داشت.

بر اساس این گزارش چندی پیش دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: پرهیز از خام فروشی و توسعه صنایع پایین دستی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که باید به سمتی برویم که نفت را به فرآورده تبدیل و صادر کنیم، تصریح کرد: اگر فرآورده به تولیدات پایین دستی تبدیل شود، ارزش افزوده آن چند برابر خواهد شد و باید به سمت ایجاد شغل پایدار پیش برویم.

دکتر احمدی نژاد گفت: برای توسعه صنایع پتروشیمی ابتدا باید حلقه های مجموعه بالادستی تکمیل شود و صنایع پایین دستی آن گسترش یابد، سپس به سراغ توسعه های جدید در صنعت پتروشیمی برویم.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات