رئیس خدمات فنی پتروشیمی خارک در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در سال ۹۰ این مجتمع پتروشیمی موفق شد بیش از یک میلیون ۱۸۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر کند.

مهندس محمدعلی کاظمی پور افزود: این میزان صادرات نسبت به سال ۸۹ حدود ۲۵ درصد افزایش داشت، ضمن آن که روند رو به رشد تولید در این مجتمع پتروشیمی همچنان رو به رشد است و پیش بینی می شود رقم صادرات امسال افزایش یابد.

وی ادامه داد: این شرکت پتروشیمی خصوصی، محصولات تولیدی خود را به کشورهای جنوب شرق آسیا، هند و پاکستان صادر می کند و بازاریابی و فروش به طور کامل از سوی پتروشیمی خارک انجام می شود.

رئیس خدمات فنی پتروشیمی خارک گفت: روزانه حدود ۴ میلیون مترمکعب خوراک مجتمع پتروشیمی خارک، از گازهای ترش شرکت نفت فلات قاره ایران تامین می شود.

وی ادامه داد: محصولات مجتمع پتروشیمی خارک به وسیله دو اسکله اختصاصی صادر می شود و همزمان دو کشتی تا ظرفیت های ۴۵۰ هزار تن می توانند بارگیری کنند.

کاظمی پور اظهار کرد: به طور میانگین هفته ای دو کشتی در این مجتمع بارگیری می کنند و در سال گذشته ۸۴ کشتی محصولات پتروشیمی خارک را به مقاصد صادراتی بارگیری و صادر کردند.

به گفته کاظمی پور، صندوق بازنشستگی صنعت نفت، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بانک ملی ایران و صندوق بازنشستگی کشوری، سهامداران این شرکت هستند و مابقی سهام متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات