صبح امروز انجام شد دوشنبه 21 می 2012

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا از ماهشهر، سه طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر صبح امروز (دوشنبه اول خرداد) با حضور دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری و مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت، به طور رسمی آغاز به کار کرد.

در مراسم امروز یکی از بزرگ ترین زنجیره های تولید پی وی سی جهانی در پتروشیمی اروند با ظرفیت تولید سالیانه ۲٫۸ میلیون تن به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار، طرح اسکله دوم مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ظرفیت صادرات ۲٫۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی و واحد اکسیژن نیتروژن پتروشیمی مارون به بهره برداری رسمی رسید.

در پتروشیمی اروند، تولید گاز کلر و کاستیک از سیستم نوین غشا استفاده شده که در صنعت پتروشیمی این روش تولید به صنعت پاک معروف است و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی در پی ندارد.

بر اساس این گزارش، خوراک اصلی این مجتمع شامل نمک صنعتی اتیلن اسید کلریدریک و اکسیژن و هزینه سرمایه این طرح درمجموع ۱۵۸۰۴ میلیارد ریال است.

خوراک این مجتمع به میزان ۲۵۵ هزار تن اتیلن از شبکه اتیلن منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن نمک از منابع داخلی و ۵۰ هزار تن اسیدکلریدریک از پتروشیمی کارون در سال تامین می شود.

تا کنون ۳ هزار هکتار برای تولید از سطح دریا استحصال نمک از آب دریا صورت گرفته و از طریق ۲ خط لوله ۲۲ کیلومتری نمک از دریا به مجتمع انتقال داده شده است.

به گزارش شانا، محصولات تولیدی پتروشیمی اروند در بخش اول کلر الکالی شامل سه بخش سود سودآور با ظرفیت تولید ۶۶۰ هزار تن، آب ژاول ۱۶ هزار تن و گاز کلر ۵۸۵ هزار تن در سال است. بخش دوم ای دی سی با ظرفیت ۸۹۰ هزار تن، بخش سوم وی سی ام با ظرفیت ۳۴۳ هزار تن و بخش چهارم پی وی سی است که خود شامل دو بخش اس پی وی سی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و ای پی وی سی با ظرفیت ۴۰ هزار تن است که درمجموع ۲ میلیون و ۸۳۴ هزار تن تولید را شامل می شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات