به گزارش خبرنگار اعزامی شانا از ماهشهر، دکتر محمود احمدی نژاد امروز (دوشنبه اول خرداد) در آیین بهره برداری از سه طرح پتروشیمی در ماهشهر اظهار کرد: در آستانه حماسه سوم خرداد و ماه رجب در سرزمین نورانی خوزستان، گشایش این طرح ها توفیق بزرگی بود و پروژه های بسیار خوبی به بهره برداری رسید.

وی افزود: امروز تولید محصولات پتروشیمی به ۵۴٫۵ میلیون تن رسیده است که نشان از روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران دارد.

رئیس جمهوری با بیان این که افتتاح دومین اسکله بارگیری برای صادرات فرآورده های پتروشیمی و نیز پروژه تولید اکسیژن و نیتروژن در پتروشیمی مارون، گام بزرگی برای رشد صنعت پتروشیمی است، گفت: امروز ملت ایران تصمیم گرفته است قله های عزت را فتح و موجودیت خود را در این عالم تثبیت کند.

دکتراحمدی نژاد گفت: امروز با اراده مردان و زنان این سرزمین، تجهیزات پمپ ها و تاسیسات را ایرانیان می سازند و هرچند که خارجی ها هم محدودیت هایی ایجاد کرده اند اما ما خودمان آنها را طراحی می کنیم و می سازیم.

رئیس جمهوری با بیان این که طراحی های متخصصان داخلی بهتر از نمونه خارجی آن است، گفت: اکنون ۷۰ درصد از تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در داخل ساخته می شود و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خودمان همه نیازها را بسازیم و این کار شدنی است.

وی خطاب به صنعتگران کشور گفت: حمایت صنعت نفت، شرط موفقیت سازندگان است و باید نهایت دقت را به کار برد تا بالاترین کیفیت حاصل شود.

احمدی نژاد با اشاره به سالروز حماسه فتح و آزادسازی خرمشهر، گفت: دشمنان می خواستند قامت این ملت را بشکنند، اما ملتی که می خواست مستقل و عزیز باشد، با وجود بسیج شدن همه قدرت های مادی در آن زمان، با توکل بر خدا و فضل الهی فتح خرمشهر را رقم زد و به فرموده امام راحل، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی تصریح کرد: اکنون پس از ۳۰ سال به نوعی این ماجرا تکرار می شود، ولی ملت ایران با تکیه بر توان خود، دشمنان را ناکام کرده است.

دکتر احمدی نژاد افزود: در صنعت نفت باید به سرعت به سمت ایجاد ارزش افزوده نفت و گاز رفته و تلاش کنیم این ارزش در داخل کشور بماند.

وی با اشاره به این که باید به سمتی برویم که نفت را به فرآورده تبدیل و صادر کنیم، تصریح کرد: اگر فرآورده به تولیدات پایین دستی تبدیل شود، ارزش افزوده آن چند برابر خواهد شد و باید به سمت ایجاد شغل پایدار پیش برویم.

دکتر احمدی نژاد گفت: برای توسعه صنایع پتروشیمی ابتدا باید حلقه های مجموعه بالادستی تکمیل شود و صنایع پایین دستی آن گسترش یابد، سپس به سراغ توسعه های جدید در صنعت پتروشیمی برویم.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات