به گزارش خبرنگار شانا از ماهشهر، مدیرعامل پتروشیمی اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد کلر این مجتمع پتروشیمی، بزرگ ترین واحد در نوع خود در منطقه خاورمیانه است و تولید این محصول با ارزش در صنایع غذایی دارویی بهداشتی و نفتی کاربرد دارد.

مهندس سید اسماعیل موسوی افزود: استحصال نمک از دریا نیز با کیفیت بسیار بالا در این مجتمع تولید و در واحد کلر از آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی اروند، کل نیاز کلر منطقه ماهشهر را تامین خواهد کرد و پتروشیمی های خوزستان، کارون، بندر امام و غدیر را زیر پوشش قرار خواهد داد.

موسوی گفت: مازاد تولید کلر این مجتمع به کشورهای آسیایی آفریقایی و اروپایی صادر خواهد شد و تا کنون صادرات به کشورهای جامائیکا، آفریقای جنوبی و نیجریه انجام شده است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی، فروش محصول در داخل و خارج از کشور را به عهده دارد، اما طبق قانون، محصول در داخل کشور از طریق بورس کالا عرضه می شود.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد از قطعه ها و تجهیزات موردنیاز برای ساخت این مجتمع پتروشیمی در داخل تولید و ۲۰ درصد از خارج تامین شده است.

موسوی گفت: عملیات نصب این مجتمع پتروشیمی به طور ۱۰۰ درصد از سوی کارشناسان و متخصصان توانای ایرانی انجام شده است.

موسوی گفت: تولید ای پی وی سی در این مجتمع از دو ماه گذشته آغاز شده و چون این محصول یک گرید پزشکی است، یک محصول استراتژیک تلقی می شود و خوشبختانه کشور از واردات آن بی نیاز شده است.

وی با اشاره به صدور ۲۰ محموله از محصولات این مجتمع با کشتی گفت: تا کنون این مجتمع پتروشیمی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد داشته و ظرفیت سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند اظهار کرد: پیش بینی می شود این مجتمع امسال حدود ۵۴۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد.

موسوی گفت: در سال ۹۱، ۲۸۳ میلیارد تومان فروش داخلی و ۲۵۴ میلیارد تومان فروش خارجی، هدف گذاری شده است.

وی با بیان این که ۲۵۲ هزار تن مصرف اتیلن سالانه این مجتمع پتروشیمی است، گفت: با راه اندازی واحدهای دیگر، واحدهای پتروشیمی و نیز خط لوله الفین غرب، ظرفیت دریافت اتیلن در این مجتمع پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

موسوی ادامه داد: قصد داریم با توجه به وجود زمین و امکانات مناسب و نیز خطوط یوتیلیتی موجود در این واحد تولیدی، یک واحد الفین یک میلیون تنی تاسیس کنیم که ۳۰۰ هزار تن را برای مصرف داخلی پتروشیمی اروند و ۷۰۰ هزار تن را برای انتقال به خط لوله اتیلن غرب تولید کند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات