مسعود نصوری در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: زمینه سازی برای اجرای طرح های توسعه صنایع پایین دستی در این منطقه با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

وی افزود: برای تفکیک اراضی باید حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان و برای ساخت کریدور انتقال خوراک نیز ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه شود.

نصوری با بیان این که مدل های مختلف قراردادی برای تامین منابع مورد نیاز توسعه صنایع پایین دستی در منطقه اقتصادی پارس در حال تنظیم است، افزود: ساخت کریدوری از سوی بخش خصوصی و تامین هزینه انتقال خوراک و تاسیسات از سوی شرکت یا تامین هزینه این بخش از سوی بخش خصوصی در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس از حمایت مهندس قاسمی، وزیر نفت، برای توسعه صنایع پایین دستی در این منطقه خبر داد و افزود: قرار است در مرحله اول آزادسازی اراضی انجام شود و مصوبه های این طرح در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در دست پیگیری است.

نصوری از تهیه سند راهبردی سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی منطقه ویژه پارس خبر داد و افزود: پیش تر طرح این سند با همکاری موسسه مطالعات انرژی تهیه شده است که با تهیه آن مدل مالی برای توسعه صنایع پایین دستی ایجاد خواهد شد.

بر پایه این گزارش، تدوین “میز سرمایه گذاری” برای کاهش مقررات و قوانین سرمایه گذاری در سازمان و به کارگیری سرمایه های سرگردان و کوچک برای توسعه و بسته سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس، از دیگر اقدام هایی است که از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس برای آسان سازی سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های این منطقه انجام می شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات