مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر صادرات محصولات پتروشیمی کشور به ۶۰ کشور جهان گفت: در برنامه پنجم توسعه ۶۰ میلیون تن به ظرفیت صنایع پتروشیمی افزوده می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مهندس بیات در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با بیان این که اجرای طرح های جدید، نیازمند حمایت مقام های استانی و نماینده ولی فقیه در استان است، افزود: برای اجرای این طرح ها ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که استفاده از ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی ایران ۳ درصد بیش از متوسط جهانی است، افزود: برای اجرای طرح های پتروشیمی ۱۰٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی مجوز دریافت شده است که با این حمایت دولت از بخش خصوصی، امکان تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ در برنامه ششم نیز وجود دارد.
وی با بیان این که حجم وسیعی از فعالیت های صنعت پتروشیمی در استان بوشهر و در منطقه عسلویه انجام می شود، افزود: اکنون ۱۲ هزار نفر در استان بوشهر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع های پتروشیمی در عسلویه و مشاغل مرتبط با آن شاغل هستند.
مهندس بیات گفت: ۱۴ میلیارد دلار ارز فروش محصولات پتروشیمی در سال ۱۳۹۰ بوده و سهم استان بوشهر در این صادرات بیش از ۸٫۵ میلیارد دلار است.
وی ادامه داد: حجم صادارت پتروشیمی از نظر وزنی ۱۲ درصد رشد کرده است و در سال ۹۰ با وجود همه تحریم ها و فشارهای خارجی محصولات پتروشیمی به ۶۰ کشور جهان صادر شد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات