به گزارش شانا، به همت مسئولان شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی و همکاری مسئولان طرح بندر پارس و اداره بندر و دریانوردی عسلویه، بندر عظیم و تخصصی پتروشیمی پارس از قابلیت پذیرش کشتی های عظیم پاناماکس و پست پاناماکس برخوردار شد.

به منظور شتاب دهی به صدور محصولات پلیمری تولیدی شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی و جلوگیری از تخلیه و بارگیری پیاپی کانتینرهای حامل محصولات پلیمری، کشتی پست پاناماکس با نام توچال در  بندر پتروشیمی پارس پهلو گرفت و برای اولین بار یکی از بنادر ملکی وزارت نفت ایران قادر شد این نوع کشتی ها را در خود پهلو دهد.

بندر پتروشمیی پارس با برخورداری از توان پهلودهی کشتی های با عمق آبخور ۲۴ متر و ظرفیت ۸۰ هزار تن و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، به راحتی توانایی رقابت با بندرهای بزرگ منطقه خلیج فارس را دارد.

همچنین با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در میدان گازی پارس جنوبی، یکی از عوامل بزرگ جذب سرمایه گذاران وجود این بندر به عنوان شاهراه واردات و صادرات در منطقه است.

هم اکنون ۷ اسکله از مجموع  ۱۵ اسکله این بندر به بهره برداری رسیده است و پیش بینی می شود با بهره برداری کامل از ۱۵ اسکله، امکان صادرات ۳۵ میلیون تن از انواع محصولات پتروشیمی از طریق این بندر فراهم شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات