۱۰ ماه نخست امسال محقق شد دوشنبه 26 ژانویه 2009

به گزارش شانا، در مدت یاد شده تعداد کشتی های وارد شده به بنادر شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۸۴۷ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

مجموع عملکرد بندر پتروشیمی پارس در ۱۰ ماه امسال ۶/۵ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۸ درصد رشد داشته، ضمن این که در این مدت ۴۴۷ فروند کشتی با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته وارد این بندر شده است.

در میان شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انرژی پارس، بیشترین عملیات بارگیری و صادرات به ترتیب به شرکت های پتروشیمی برزویه با ۲۶ درصد، زاگرس با ۵/۱۸درصد و پارس با ۱۲ درصد اختصاص دارد.

در میان محصولات نیز، متانول با ۶/۲۱ درصد، گاز مایع با ۵/۲۱ درصد و برش های سنگین با ۱۴ درصد  بیشترین سهم در بارگیری های این بندر را به خود اختصاص داده اند.

از سوی دیگر عملکرد ۱۰ ماه بندر پتروشیمی ماهشهر ۸/۴ میلیون تن برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

مجتمع های پتروشیمی بندرامام ۴۶ درصد، پتروشیمی بوعلی سینا ۱۸درصد و پتروشیمی رازی با ۱۶درصد جایگاه های اول تا سوم را در فرآیند تخلیه، بارگیری و صادرات محصولات در این بندر به خود اختصاص داده اند.

همچنین بیشترین محصولات صادر شده از طریق بندر پتروشیمی ماهشهر شامل گازمایع، متانول و نفتا به ترتیب با ۲۴ درصد، ۱۲ درصد و ۱۰ درصد برآورد شده است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات