به گزارش شانا، علی یزدانی افزود: با تلاش مهندسان و پیمانکاران ایرانی، یکی از دو دستگاه کنتری کرین (QC) بندر صادراتی پارس راه اندازی شد که با تحقق این امر صادرات محصولات پلیمری تولیدی شرکت های پتروشیمی جم و آریاساسول آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه سال جاری تعداد کشتی های صادراتی وارد شده به اسکله های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دو منطقه عسلویه و ماهشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی یادآور شد: در طول یک ماه گذشته تناژ تخلیه و بارگیری از اسکله های این شرکت در دو منطقه عسلویه و ماهشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی از شرکت های تحت پوشش شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که انجام همه امور مربوط به ساخت، نصب، مدیریت و اداره مخزن ها در پایانه ها و اسکله های صادراتی و وارداتی در داخل و خارج از کشور به منظور ذخیره سازی و صادرات و واردات تمام محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی و سایر اقلام تولیدی مجتمع های پتروشیمی و همچنین سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از کشور را به عهده دارد.

همچنین این شرکت مسئولیت اداره بندر صادراتی پارس (بزرگترین بندر صادرات مواد شیمیایی و پتروشیمیایی در کشور) و همچنین مسئولیت اداره بندر ماهشهر را به عهده دارد.

شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی سازمانی است عملیاتی، تخصصی و حرفه ای که در بنادر تحت مسئولیت، دریافت، ذخیره سازی، پهلودهی، جداسازی کشتی های صادراتی و وارداتی محموله های شیمیایی و پتروشیمیایی فعالیت می کند و مأموریت اصلی آن اداره امور بنادر اختصاصی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، ایجاد و تکمیل و توسعه ساختمان ها و تأسیسات و وسایل و تجهیزات مربوط و بهره برداری از آنها، اداره امور تخلیه و بارگیری و حمل و نقل کالا در محوطه بنادر و ایفای نقش شایسته در تولید پایدار مجتمع ها و صادرات تولیدات آنان است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات