مهندس محمود شکوهمند در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: اسکله ۱۴ برای صادرات «ال پی جی» حاصل از فاز های ۴ و ۵ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با ظرفیت پهلوگیری ۴۰ هزار تن در نظر گرفته شده و صادرات این محصول تا پایان امسال به عهده شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران گذاشته شده است.

وی افزود: اسکله ۱۴ از یک ماه پیش تاکنون آماده شده، اما به سبب خطرناک بودن ماده «ال پی جی»، این زمان برای ایجاد وسایل ایمنی کشتی هایی که جهت بارگیری این محصول وارد اسکله می شوند، صرف شده است. مهندس شکوهمند اظهار داشت: اسکله ۱۵ پهلوی شرقی این بندر نیز برای صدور آمونیاک با ظرفیت پهلوگیری ۵۰ هزار تن آماده شده است و با تولید محصول در واحد های پتروشیمی منطقه، صادرات از این اسکله آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی یادآور شد: فاز نخست بندر پتروشیمى پارس شامل ۱۵ اسکله است و سالانه ۲۴ میلیون تن محصول مایع و ۶ میلیون تن محصول جامد تولید شده در واحدهاى پتروشیمى و پالایشگاه های گازی منطقه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) را صادر می کند. به گزارش خبرنگار شانا، پهلوی شرقی بندر پتروشیمی پارس قابلیت پهلو گیری کشتی های ۷ تا ۷۰ هزار تن را دارد و روزانه ۳ کشتی به طور همزمان می توانند در این بندر بارگیری کنند. در پهلوی غربی بندر پتروشیمی پارس نیز ۵ اسکله صدور مایعات در نظر گرفته شده و حد فاصل پهلوی غربی و شرقی آن در امتداد ساحل دریا، ۸ اسکله صدور جامدات نیز در حال ساخت است که همزمان با به تولید رسیدن طرح های پتروشیمی منطقه عسلویه، یک به یک راه اندازی می شود. طرح ساخت این بندر به وسیله شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجرا است و سایر بخش های آن نیز پس از راه اندازی، تحویل شرکت پایانه ها و مخازن (به عنوان بهره بردار) می شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات