مهندس محمود شکوهمند در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: این ۵ مخزن برای واردات مواد شیمیایی «فنل»، «اپی کلراید» و «استن» ساخته شده است و محصولات ذخیره شده در آنها به عنوان خوراک واحد های تولیدی مجتمع پتروشیمی خوزستان مصرف می شود. وی افزود: ۱۴ مخزن از مخازن صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام تاکنون مورد استفاده قرار گرفته اند، اما بهره برداری از این ۵ مخزن به سبب خطر زیاد و آتش زا بودن این مواد، اندکی با تأخیر رو به رو شده است و با وجود نیاز مبرم مجتمع پتروشیمی خوزستان به خوراک، این مخازن بارها مورد آزمایش ایمنی قرار گرفته اند و نخستین محموله این مواد تا پایان این هفته وارد مخازن خواهد شد.

مهندس شکوهمند اظهار داشت: با بهره برداری از طرح مخازن صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام، صادرات و واردات محصولات پتروشیمی تسهیل شده و از ۱۹ مخزن این طرح، ۲ مخزن برای آروماتیک های سنگین، ۲ مخزن برای اسید استیک، ۵ مخزن برای فنل، «اپی کلراید» و استن، ۲ مخزن برای نفتا و نیز ۳ مخزن برای اورتوزایلن، پارازایلین و «الکیل بنزن خطی» پتروشیمی بیستون اختصاص یافته است. وی افزود: یکی از مخازن برای ذخیره محصول «وینیل استات مونومر» ساخته شده، اما به سبب تولید نشدن این محصول، مخزن مورد نظر برای صادرات «الکیل بنزن خطی» پتروشیمی بیستون آماده شده است و صادرات این محصول با هماهنگی شرکت بازرگانی پتروشیمی به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، طرح ساخت مخازن ذخیره به منظور تسهیل صادرات و واردات محصولات پتروشیمى در منطقه ویژه اقتصادى پتروشیمى بندر امام و دیگر مجتمع های پتروشیمی کشور در زمینى به مساحت ۲۷ هکتار، به وسیله شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمى اجرا شده و به شرکت پایانه ها و مخازن به عنوان بهره بردار تحویل داده است. تعداد مخازن طرح یاد شده ۱۹ مخزن با مجموع ظرفیت ۱۱۷ هزار تن و ظرفیت هر یک از مخازن از ۲ تا ۱۵ هزار تن است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات