تا دسامبر آینده چهارشنبه 10 سپتامبر 2014

وزیر نفت مصر اعلام کرد که طرح ساخت پایانه واردات ال ان جی این کشور تا ماه دسامبر آینده تکمیل می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر اعلام کرد که پایانه واردات ال ان جی این کشور تا ماه دسامبر آینده تکمیل خواهد شد.
مصر توانایی صادرات ال ان جی را دارد اما نمی تواند بدون احداث پایانه واردات، ال ان جی دریافت کند؛ اجرای این پروژه بارها و به مدت دو سال به تاخیر افتاده بود و بحران انرژی در این کشور را که منجر به اعتراضهایی در سرتاسر مصر شده، تشدید کرده است.
وزارت نفت مصر و شرکت نروژی هوگ ال ان جی در ماه مه گذشته توافق کرده بودند که مصر از یکی از واحدهای شناور ذخیره سازی ال ان جی و تبدیل دوباره ال ان جی به گاز (اف اس آر یو) این شرکت برای مدت ٥ سال استفاده کند.
این پایانه شناور، تا ماه سپتامبر آینده آماده بهره برداری خواهد بود.
با این حال، یک منبع رسمی در شرکت گس هلدینگ مصر در ماه ژوئن گذشته گفته بود که این پایانه احتمال دارد که تا قبل از ماه اکتبر یا نوامبر آینده وارد مصر نشود.
عرضه گاز مصر به دلیل افت تولید داخلی کاهش یافته و دولت این کشور را مجبور کرده است که گاز در نظرگرفته شده برای صادرات را به بازار داخلی عرضه کند.
این موضوع، سبب افزایش بدهیهای مصر به شرکتهای نفتی خارجی و کاهش سرمایه گذاریها در بخش انرژی این کشور شده است.
بنا به گفته وزیر نفت مصر، کل بدهی مصر به شرکتهای نفت خارجی به ٧,١١ میلیارد دلار افزایش یافته و این کشور تا کنون ١.٢ میلیارد دلار از این رقم را پرداخت کرده است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات