همواره همه ما معتقدیم که یکی از راههای مفید و موثر مشتری مداری ایجاد سیستم مدیریتی، مدیریت شکایات مشتریان می باشد. بیشتر مشتریان زحمت شکایت کردن را به خود نمی دهند و گاه حتی برخورد نامناسب و تهدید کارمند این اجازه را نمی دهد که اعتراض کنند و به همان شکل به راه خودادامه میدهند. پس باید برای یافتن علت نارضایتی و نیز برطرف کردن مشکلات شناسایی شده،اقداماتی صورت گیرد. نارضایتی مشتریان باعث میشود که آنها به رقبا روی آورند. و درک علت نارضایتی آنان و پاسخگویی به نارضایتی ها به طور قابل توجهی سهم بازار و سود آوری شرکت را افزایش میدهد.
با توجه به روندجهانی شدن،اگر سازمانی تمایل به موفقیت داشته باشد و بخواهد سهم عمده ای از بازارها و سود سرشاری را نصیب خود نماید، حتما مشتری مداری را سرلوحه همه امور خود قرار خواهد داد و به همین عنوان از مشتریان نمونه خود به خوبی یاد میکند و از آنها تقدیر و تشکر بعمل می آورد.
برهمین اساس سیستم مدیریتی شکایت مشتریان شرکت پایانه ها و مخازن در حرکتی نوین که از سال ۹۱ آغاز نموده است بر اساس شاخصه هایی از جمله:مقدار تناژعملیاتی ، پرداخت به موقع بدهی، همکاری در رفع مشکلات عملیاتی بندر و وفاداری اقدام به معرفی مشتریان نمونه خود نموده و در مراسمی ازآنان با حضور مسئولین ذیربط قدردانی میگردد.
این حرکت که اساس آن حفظ رابطه حسنه با مشتریان می باشد در سال ۹۲ با معرفی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا بعنوان مشتری نمونه سال ۹۱ شروع گردید و در سال ۹۲ نظر به بررسی کمیته شکایت مشتریان از نظر سنجی بعمل آمده از میان ۱۳ مشتری واقع در منطقه ماهشهر، شرکت پتروشیمی رازی با کسب بالاترین
امتیاز بعنوان مشتری نمونه سال ۹۲ شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی در منطقه ماهشهر معرفی گردید و طی مراسمی در دفتر مدیرعامل محترم پتروشیمی رازی وباحضورمدیر عامل و مدیر محترم عملیات پایانه ها و مخازن و هیئت همراه از زحمات پرسنل و مدیریت  محترم شیمیایی رازی قدر دانی گردید.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات