روند فروش نفت در سه ماه نخست سال ٩٣ توانست پیش بینی قانون بودجه را محقق کند، به نحوی که تولید و فروش نفت به اندازه کافی صورت گرفته است.
غلامرضا تاجرگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات امروز ( چهارشنبه، ٤ تیرماه) در حاشیه جلسه مجلس شورای اسلامی، درباره روند تحقق درآمدهی نفتی براساس پیش بینی قانون بودجه ٩٣ به خبرنگار شانا، گفت: امسال در سه ماه نخست روند تحقق درآمدهای نقتی براساس قانون بودجه بوده است.
تاجگردون افزود: به طور حتم، بیش از پیش بینی‌ها درآمدهای نفتی تحقق یافته است، زیرا علاوه بر افزایش قیمت نفت به بالای هر بشکه ١٠٠ دلار، تولید و فروش نفت به اندازه کافی صورت گرفته است و عدد تحقق درآمدهای نفتی بیشتر از این خواهد شد.
رئیس جدید کمیسیون برنامه و بودجه در سال سوم دور نهم مجلس درباره اولویت‌های کاری خود هم گفت: تمام اختیارات به وزارت نفت داده شده است تا از ظرفیت‌های قانون بودجه برای توسعه سرمایه‌گذاری استفاده کند، چون در یک دوره‌ای نسبتا قابل توجه سرمایه‌گذاری در بخش تولید نفت خام در حوزه‌های مشترک و مستقل بسیار کاهش یافته بود.
وی اولویت سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک را یک اصل  نامید  و در عین حال تصریح کرد: نباید سرمایه‌گذاری در میدان‌های مستقل را فراموش کرد، زیرا بازگشت این میدان‌ها به مرحله تولید تا حدودی سخت است.
تاجگردون درباره پیش بینی منابع برای سرمایه‌گذاری در نفت افزود: وزارت نفت می‌تواند با اتکا به بندهایی مثل بند “ق” تبصره ٢  قاون بودجه ٩٣ و اختیارات دیگری که داده شده است توسعه سرمایه‌گذاری‌ها  را در دستورکار قرار دهد تا به میزان تولید نفت در گذشته دست یابیم.
وی درباره اینکه در بودجه سال آینده احتمال دارد بندهای دیگری مانند بند “ق” برای ظرفیت‌سازی سرمایه‌گذاری در نفت لحاظ شود گفت: باید گزارش‌های ارائه شده وزارت نفت را بررسی کرد، از این رو، ماه آینده با مسئولان وزارت نفت در خصوص عملکرد این حوزه جلسه خواهیم داشت. اگر عملکرد وزارت نفت در بخش توسعه سرمایه‌گذاری مثبت باشد، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بودجه تقویت خواهد شد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات