مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از نظام بانکی کشور انتظار داریم که افزون بر مشارکت بیشتر در توسعه صنعت پتروشیمی به تعهدهای خود عمل کند.
عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران محل امنی برای سرمایه گذاری است، اظهار کرد: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری هستند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران در حال رقم زدن جهشی تازه است و سرمایه گذاران می توانند با تامین مالی طرحها در روند رشد و توسعه این صنعت مشارکت فعالی داشته باشند.
وی ادامه داد: بخش بالادست صنعت نفت برای تامین خوراک برنامه های متنوعی دارد و در آینده مجتمعهای پتروشیمی مشکل تامین خوراک نخواهند داشت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر مشارکت بیشتر نظام بانکی کشور در طرحهای توسعه ای گفت: امروز صنعت پتروشیمی برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود نیازمند حمایت بانک مرکزی است و بانکهای ایرانی می توانند مشارکت بیشتری در تامین مالی طرحهای پتروشیمی داشته باشند.
وی تصریح کرد: از نظام بانکی کشور انتظار داریم که افزون بر مشارکت بیشتر در توسعه صنعت پتروشیمی به تعهدهای خود عمل کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این شرکت همواره از تمام سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دعوت کرده و آماده هرگونه حمایتی از آنها هستیم.
به گزارش شانا، وزیر نفت، چندی پیش در یازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با تاکید بر حضوری پررنگ بخش خصوصی در صنایع پتروشیمی ایران، فضای کسب و کار مناسب و سرمایه گذاری به همراه قیمت مناسب خوراک و وجود زیربناهای لازم، را از شروط حضور بخش خصوصی (اعم از داخلی و خارجی) در این صنعت اعلام کرده بود.
زنگنه با بیان این که وزارت نفت خود را متعهد به تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاریهای سودآور در صنعت پتروشیمی می داند، گفته بود: در این زمینه وزارت نفت تسهیلات لازم را برای بخش خصوصی فراهم کرده و همزمان از اعطای رانتهای غیرقانونی و ناصواب جلوگیری می کند.
بر پایه این گزارش، در ۲۵ سال گذشته ( ۱۹۸۹تا ۲۰۱۴) ارزش کل فروش محصولات پتروشیمی کشور از نزدیک به یک میلیارد دلار به ۲۲٫۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.
ارزش فروش محصولات پتروشیمی در سالهای اخیر جهشی قابل توجه داشته است، به گونه ای که در پایان سال ۲۰۱۳ صنایع پتروشیمی ایران توانست در مجموع ۱۲٫۸ میلیون تن به ارزش ۹٫۹ میلیارد دلار محصولات را به بازارهای جهانی صادر کند و ۱۴٫۵ میلیون تن را نیز به بازار داخلی عرضه کرد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات