به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.
شنبه ۳۱/۳/۹۳
۱۲:۵۲  رزمایش نظامی جریان صدر برای حمایت از مقدسات/ ۳۵ داعشی در بابل به هلاکت رسیدند
رزمایش نظامی جریان صدر برای اعلام حمایت از مقدسات و هلاکت ۳۵ تروریست داعش در بابل از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.
یک منبع امنیتی در استان بابل امروز اظهار داشت: ۳۵ تروریست داعش در حمله نیروهای ارتش عراق در مناطق “السعیدات” و “الرویعیه” در شمال استان بابل به هلاکت رسیدند که در میان این افراد ۹ سرکرده وجود داشتند که تبعه عربستان سعودی، پاکستان و سوریه بودند.
۱۲:۱۷ شمار داوطلبان مقابله با داعش به دو میلیون نفر رسید
علی الفیاض عضو ائتلاف دولت قانون امروز اعلام کرد که شمار افراد داوطلب خدمت در ارتش برای مقابله با گروه تروریستی داعش به دو میلیون نفر رسیده است
۱۰:۴۴ هلاکت یک فرمانده سعودی داعش/تصویب طرح پاکسازی موصل از تروریستها
ارتش عراق اعلام کرد که “وحید القحطانی” معروف به ابومصعب القحطانی فرمانده میدانی تروریستهای داعش در استان دیالی به هلاکت رسید. وی که یک سعودی است در جریان درگیری با نیروهای ارتش عراق کشته شد.
خبر دیگر اینکه ارتش عراق منطقه “البلور” در المقدادیه در استان دیاله را از لوث افراد مسلح داعش پاکسازی کرد.
المیادین نیز به نقل از یک منبع در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گزارش داد که فرماندهی عالی نظامی عراق طرح پاکسازی موصل از تروریستهای داعش را تصویب کرد.
۰۹:۴۵اعدام ۲ نیروی پیشمرگ توسط داعش/تروریستها ۲۰ شهروند طایفه شبک را ربودند
اعدام ۲ نیروی پیشمرگ توسط داعش و تعیین مبلغ جزیه برای شهروندان مسیحی موصل توسط تروریستهای داعش از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.
تروریستهای داعش برای شهروندان مسیحی ساکن موصل جزیه تعیین کردند. مبلغ این جزیه حداقل ۲۵۰ دلار است و برای ثروتمندان و تجار بیش از این است.
خبر دیگر اینکه تروریستهای داعش ۲۰ همچنین شهروند طایفه شبک(قومیت کردی که اغلب آنها را شیعیان تشکیل می دهند) را در نزدیکی موصل ربودند. تروریست ها همچنین یکی از این افراد ربوده شده را کشتند.
از سوی دیگر، تروریستهای داعش ۲ نفر از نیروهای پیشمرگ را در استان دیاله اعدام کردند
جمعه ۳۰/۳/۹۳
۲۳:۱۲ هلاکت دهها تروریست در بیجی/پوتین خطاب به مالکی: روسیه به طور کامل از عراق حمایت می کند
بیانیه رئیس ائتلاف متحدون از مهمترین تشکلهای سیاسی اقلیت اهل سنت عراق درباره داعش، هلاکت دهها تروریست تکفیری در نزدیکی پالایشگاه بیجی و تاکید رئیس جمهوری روسیه بر حمایت کامل کشورش از نبرد عراق با تروریسم از جمله خبرهای مربوط به عراق است.
اسامه النجیفی رئیس ائتلاف متحدون گفت ما تروریسم داعش و القاعده را رد می کنیم.وی افزود خواستار یکپارچه شدن تلاشها برای بیرون راندن تروریستهای داعش هستیم.
اداره اوقاف اهل سنت در بصره هم از درخواستهای فراوان اهل سنت جنوب عراق برای پیوستن به نیروهای امنیتی در جنگ با تروریستهای تکفیری خبر داد.
وزارت حقوق بشر عراق هم اعلام کرد پرونده جنایات وحشیانه گروه تروریستی تکفیری داعش را به کنفرانس ژنو ارائه می کند.
از سوی دیگر شاهدان در موصل اعلام کردند تروریستهای داعش به باجگیری از مردم مسیحی موصل تحت عنوان جزیه می پردازند.
مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق هم در تماس تلفنی با جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت کردها همانند گذشته مخالف گروههای تروریستی هستند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نوری المالکی نخست وزیر عراق بر حمایت کامل کشورش از دولت و ملت عراق در نبرد با تروریستهای داعش و پاکسازی کشور از وجود آنها تاکیدکرد.
یگان مبارزه با تروریسم هم از هلاکت دهها تروریست در نزدیکی پالایشگاه بیجی خبر داد.
۱۹:۱۳ تماس تلفنی پوتین با مالکی/سرکرده داعش در صلاح الدین به هلاکت رسید
منابع روسی از تماس تلفنی رئیس جمهوری روسیه با نوری المالکی برای بررسی آخرین تحولات امنیتی عراق خبر دادند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه با نوری المالکی نخست وزیر عراق تماس تلفنی برقرار کرد و درباره آخرین تحولات امنیتی عراق و منطقه با وی به گفتگو پرداخت.
از سوی دیگر شبکه ماهواره ای الفرات گزارش داد خالد الهلالی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در صلاح الدین به هلاکت رسید.
۱۸:۰۵ هلاکت سرکرده داعش در منطقه الجزیره/حمایت پترائوس از عملیات علیه داعش
یک منبع امنیتی در موصل اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت فردی به نام ابوخدیجه معاون سرکرده داعش در الجزیره در الانبار شدند
۱۷:۳۳ درخواست از ساکنان موصل برای قیام علیه داعش/ السعدان هم آزاد شد
درخواست رئیس شوراهای بیداری عراق از اهالی موصل برای قیام علیه داعش و آزاد سازی منطقه السعدان در الانبار و ادامه پیشروی نیروهای امنیتی در تلعفر از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.
وسام الحردان رئیس شوراهای بیداری عراق از ساکنان شهر موصل خواست که علیه داعش قیام کنند.
وی افزود: ساکنان مناطقی که از سوی داعش اشغال شده است ناامید و سرخورده شده اند زیرا آنها تصور می کردند که این گروهها برای آزادی آنها آمده اند اما این گروهها اشغالگرند و ساکنان این مناطق باید علیه واقعیت تلخی که خود در آن نقش داشته اند شورش کنند
۱۵:۴۹ عملیات گسترده برای بازپس گیری موصل و تکریت/۷۵۰ داوطلب در پایگاه الحبانیه
منابع امنیتی عراقی از عملیات گسترده نظامی طی ساعات آینده ضد داعش در موصل و تکریت و رسیدن ۷۵۰ داوطلب به پایگاهی در این کشور خبر دادند.
۱۵:۴۶  بان کی مون: آمریکا و ایران برای تحرک در عراق نیازی به مجوز شورای امنیت ندارند
دبیر کل سازمان ملل در واکنش به مواضع روسها که هر گونه اقدامی در عراق را نیازمند موافقت شورای امنیت دانسته بودند، اعلام کرد هر اقدامی از سوی آمریکا و ایران در عراق نیازی به مجوز شورای امنیت ندارد.
۱۵:۴۳  نماینده آیت الله سیستانی: همه عراقیها مخاطب مرجعیت هستند
نماینده آیت الله سیستانی ضمن تمجید از داوطلب شدن هزاران عراقی برای جنگ با داعش این دعوت را فارغ از موضوعات مذهبی و طایفه ای دانست و خواستار تحرکت سریع علیه گروههای تکفیری شد
۱۵:۲۰ واکنش مقامات فرانسه به تحرکات داعش/ تاکید بر لزوم حل دیپلماتیک بحران عراق
مقامات فرانسه با گرفتن ژست حمایت از مردم عراق، هشدار درباره وخامت رو به افزایش بحران در عراق خواستار حل دیپلماتیک آن شدند.
۱۴:۳۹ آموزشهای ویژه البغدادی زیر نظر اسرائیلیها/منابع مالی داعش از کجا تامین می شود
گروهک تروریستی داعش که علاوه بر مناطقی از سوریه طی هفته های اخیر با همدستی بعثی های صدامی و برخی طرفهای خائن، موصل و مناطقی از صلاح الدین در عراق را نیز اشغال کرده است منابع مالی متعددی دارند که مهمترین آنها کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان است.
۱۳:۵۴ آزاد سازی منطقه المعتصم و الجزیره از لوث تروریستهای تکفیری بعثی
منابع امنیتی عراقی از آزاد سازی منطقه المعتصم در استان صلاح الدین و الجزیره در الانبار از لوث گروههای تکفیری و بعثی خبر دادند.
۱۳:۰۶  پاکسازی منطقه الاسحاقی در صلاح الدین
پاکسازی منطقه الاسحاقی در صلاح الدین و موضع دبیر کل ناتو درباره عراق از مهمترین اخبار مربوط به این کشور است.
وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح با حمایت عشایر موفق به پاکسازی منطقه الاسحاقی در صلاح الدین از لوث تروریستهای داعش پاکسازی کرده اند و موفق به اخراج و اسارت برخی از آنها و غنیمت گرفتن مقادیر زیادی سلاح و خودرو رها شده از سوی تروریستهای داعش شدند.
۱۲:۲۱ سیطره داعش بر یک کارخانه سلاح شیمیایی رژیم سابق/اعزام نیروهای استرالیایی به عراق
منابع عراقی از تسلط داعش بر یک کارخانه تولید سلاح شیمیایی رژیم سابق(که تعطیل شده است) در شمال غرب بغداد و اعزام نیروهایی از سوی استرالیا برای حمایت از سفارت این کشور در عراق خبر دادند
۱۲:۰۵ ۶۴۴ دلار برای داوطلبان خط مقدم/داعش کودک ۱۰ ساله را ۷۰ ضربه شلاق زد
منابع عراقی از اختصاص ۶۴۴ دلار از سوی نخست وزیر این کشور برای داوطلبانی که در خطوط مقدم با داعش می جنگند و ادامه اقدامات وحشیانه گروهک موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در موصل خبر دادند
۱۱:۴۳ ضربات مهلک نیروی هوایی به داعش
ضربات مهلک نیروی هوایی عراق به مراکز داعش در بغداد و صلاح الدین و درخواست یکی از علما برای مقابله کسانی که با تروریستهای بعثی-تکفیری کشته شوند از مهمترین اخبار امنیتی عراق است
۱۰:۴۲ هلاکت تعدادی از تروریستها در موصل/تخریب مجسمه “ابوتمام الطائی” از سوی داعش
منابع امنیتی عراقی از هلاکت تعدادی از سرکرده های داعش در شمال غرب موصل و تخریب مجسمه ابوتمام الطائی از شاعران عرب در این منطقه خبر دادند.
قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در منطقه الجزیره حسین عباس القوجه سرکرده داعش در این منطقه را به همراه شش تن از معاونانش در نزدیکی تلعفر در شمال غرب موصل به هلاکت رساندند.
۰۹:۴۱ هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین/۶۰ هزار نیروی آماده مقابله با تروریستها در بابل
منابع عراقی از هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین،حمایت رئیس اقلیم کردستان عراق از مبارزه با تروریستها،امن بودن بخش اعظم بابل و درخواست کمک یک مسئول دولت اقلیم کردستان عراق برای مقابله با داعش و آمادگی ۶۰ هزار نیرو برای مقابله با تروریستها در بابل خبر دادند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات