دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از احداث مخازن بزرگ نفتی در جاسک و تبدیل این بندر به عنوان دومین پایانه نفتی کشور خبر داد.
به گزارش شانا، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، امروز(چهارشنبه ۲۸ خرداد) در دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی که در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک در حال برگزاری است،گفت: مطالعات طرح توسعه سواحل مکران از سال ۹۰ آغاز شد که ظرفیت‌های تمدنی موقعیت جغرافیایی و ظرفیت نفت و گاز و ترانزیت آن مورد اهمیت قرار داشت که بنادر چابهار و جاسک دارای این ظرفیت‌ها بودند.
وی در تشریح پروژه‌های مهم مد نظر برای توسعه بندر جاسک در استان هرمزگان افزود: انتقال گاز طبیعی از سرقز به جاسک، خط انتقال اتان از ایرانشهر به جاسک، خط انتقال نفت خام از نکا به جاسک، خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک احداث مجتمع پتروشیمی از جمله پروژه‌های مهم مدنظر برای ایجاد در این منطقه است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور عنوان کرد: احداث ۱۰۰ میلیون متر مکعب مخازن ذخیره‌سازی نفت در مناطق سواحل جنوبی کشور مدنظر است که در جزیره قشم، بندرعباس، جاسک، چابهار و عسلویه هرکدام مخازنی به ظرفیت ۲۰ میلیون مترمکعب که مجموعا ۱۰۰ میلیون مترمکعب خواهد بود، ساخته می‌شود.
وی در ادامه احداث نیروگاه ترکیبی آبی و گازی، توسعه فرودگاه، توسعه زیرساخت‌های شهری، ایجاد حمل و نقل ریلی ساحلی و احداث بندر مادر را از دیگر پروژه‌های مدنظر برای توسعه بندر جاسک بیان کرد.
ترکان با بیان اینکه بندر جاسک با احداث مخازن بزرگ نفتی به عنوان دومین پایانه نفتی کشور معرفی خواهد شد، افزود: احداث بندر مادر با ظرفیت ترانزیت انرژی و کالا یکی از مهمترین پروژه های این منطقه خواهد بود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات